اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وضعیت رفاهی دانشگاه شهرکرد مطلوب است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه شهرکرد در حوزه رفاهی از میانگین کشوری مطلوب‌تر است، گفت: خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد جزو باکیفیت‌ترین خوابگاه‌ها در سطح کشور بوده و مشکلات خوابگاهی موجود، متوجه کلیه‌ دانشگاه‌های کشور است.

وضعیت رفاهی دانشگاه شهرکرد مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون اداری، مالی و مدیریت منابع این صندوق امروز به همراه رئیس دانشگاه شهرکرد و هیأت رئیسه دانشگاه با هدف ارزیابی وضعیت رفاهی و بهبود امکانات موجود، از دانشگاه شهرکرد بازدید کردند.

وضعیت رفاهی دانشگاه شهرکرد از میانگین کشوری مطلوب‌تر است 

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این بازدید گفت: وضعیت دانشگاه شهرکرد در حوزه رفاهی از نظر کمی و کیفی از میانگین کشوری مطلوب‌تر است. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن ابراز رضایت از وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد بیان کرد: در بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مدیران مشهود بود. 

گنجی ادامه داد: خوابگاه‌های دانشگاه شهرکرد جزو باکیفیت‌ترین خوابگاه‌ها در سطح کشور بوده و مشکلات خوابگاهی موجود، متوجه کلیه‌ دانشگاه‌های کشور است. 

گزارش امکانات زیربنایی دانشگاه به وزیر علوم داده شود

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش خوابگاه‌های دانشجویی، قراردادی با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده و دانشگاه باید امکانات زیربنایی از جمله زمین را به وزیر علوم گزارش دهد تا با معرفی به وزارت راه و شهرسازی این خوابگاه‌ها ساخته شود. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تخصیص اعتبار لازم به بخش امور رفاهی و دانشجویی دانشگاه‌ها و میزان بودجه مصوب‌شده در بخش امور رفاهی دانشگاه‌ها بر عهده سازمان برنامه‌ و بودجه است، افزود: باید با تخصیص مناسب و به‌موقع اعتبارات، مدیران دانشگاه‌ها را در پیشبرد اهداف حمایت کرد. 

گنجی ضمن اشاره به رتبه‌ دانشگاه شهرکرد در بین دانشگاه‌های برتر و قرار گرفتن اعضای هیأت علمی این دانشگاه در بین یک درصد برتر جهان، بیان داشت: افتخارات دانشگاه شهرکرد نتیجه تلاش معاونان، مدیران و کارشناسان این دانشگاه بوده که نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. 

دانشجویان خارجی را جذب کنید  

وی بر لزوم جذب دانشجویان خارجی تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان چهارمحال و بختیاری نسبت به کشور عراق، ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی فراهم است که می‌توانند مُبلغ خوبی برای دانشگاه باشند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر خریداری تجهیزات مدرن و باکیفیت در راستای توسعه دانشگاه، مطرح کرد: ایجاد رقابت بین تولیدکنندگان و تولید محصولات باکیفیت نیز امری مهم و قابل توجه است. 

گنجی، راه‌اندازی صندوق خیریه دانشجویی با هدف کمک به دانشجویان نیازمند در زمینه هزینه‌های خوابگاه، شهریه، تغذیه و دیگر مایحتاج را ضروری دانست. 

یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حضور رئیس و معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم این سفر سرشار از خیر و برکت برای دانشگاه و دانشجویان باشد. 

با تکمیل امکانات دانشگاه می‌توان درآمدزایی کرد 

رئیس دانشگاه شهرکرد ضمن اشاره به کیفیت و کمیت خوابگاه‌های دانشجویی، زمین چمن و دیگر ظرفیت‌های دانشگاه بیان کرد: با تکمیل و تجهیز امکانات می‌توان در تابستان و تعطیلی دانشگاه‌ها از این ظرفیت خوب برای درآمدزایی استفاده کرد. 

پیرعلی اظهار داشت: ما از تمام ظرفیت‌های خیرین استفاده می‌کنیم ولی با توجه به کم بودن این ظرفیت در استان نسبت به استان‌های دیگر، مساعدت و توجه بیشتر به دانشگاه شهرکرد را خواستاریم. 

وی توجه به تجهیز و تکمیل امکانات دانشگاه با هدف تربیت نسل متعهد جامعه را از ضروریات دانست. 

گفتنی‌ست، در این سفر از خوابگاه‌های دانشجویی، سلف سرویس و آشپزخانه مرکزی دانشگاه با هدف توسعه رفاهی دانشجویان بازدید شد و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن گفت‌و‌گو با دانشجویان پیرامون مسائل مربوط به خوابگاه، تغذیه، امکانات رفاهی و آموزشی، برای مرتفع نمودن مشکلات تا حد امکان قول مساعدت داد. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول