اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیریت شهری خود را به تغییرات فرهنگی برساند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از مدیران فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواست تا با شناخت دقیق ماموریت های فرهنگی و بروزرسانی فرایندها خود را به تغییرات فرهنگی جامعه برسانند.

مدیریت شهری خود را به تغییرات فرهنگی برساند

به گزارش خبرنگار گروه شهری خبرگزاری فارس، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از فرهنگسرای اخلاق با مدیران مراکز فرهنگی هنری منطقه 14 شهرداری دیدار کرد.

وی در جریان این دیدار بروزرسانی را یکی از مهمترین موضوعات حوزه فرهنگی دانست و گفت: در حوزه فرهنگی به دلیل تغییرات سریع  نیاز به آن هست که محتواهای فرهنگی بروزرسانی شوند. این موضوع در حالی باید مورد توجه قرار گیرد که به لحاظ زیر ساختی و فرایندی در درون سیستم هم باید این بروزرسانی صورت گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: تجارب پیشکسوتان و افرادی که با ماموریت های سازمان فرهنگی و هنری آشنا هستند، گنجینه مهمی است که با استفاده از آن می توان در حوزه بروزرسانی ها با موفقیت عمل کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: روند برنامه ریزی در سازمان فرهنگی و هنری روند درستی است و این سازمان در حوزه برنامه ریزی نسبت به دیگر حوزه های فرهنگی بهتر عمل کرده و با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه می کند ولی این کافی نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لازم است در حوزه فرهنگ و فرهنگسازی از هنر استفاده کرد، خاطر نشان کرد: در شهرداری تهران کار هنری را جز سازمان فرهنگی و هنری سازمان دیگری نمی تواند به صورت تخصصی انجام دهد. هنر ابزار تاثیرگذاری است تا از طریق آن بتوان فرهنگسازی لازم را در موضوعات مختلف فرهنگی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان فرهنگی و هنری باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و با توجه به کمبود منابع موجود تمام تلاش خود را صرف عدم انجام هرگونه موازی کاری کنند. 

معدنی پور گفت: این دو بخش تا حدودی از ماموریت های اصلی خود دور شده اند چرا که هنوز برنامه ها و فعالیتها در راستای ماموریت های مدیریت شهری تعریف نشده اند؛ باید توجه داشت که کار کردن در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرداری متفاوت با دیگر سازمان های فرهنگی است. هر سازمان فرهنگی باید متناسب با ماموریت خود اقدام به انجام فعالیت کند.حتما کاری که در شهرداری تهران در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی انجام می شود باید متفاوت با سایر دستگاه های فرهنگی باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان از مدیران سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خواست تا به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر از ظرفیت های پژوهشی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران استفاده کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول