اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری تمرینات مشترک ضد تروریستی تاجیکستان و چین

تاجیکستان و چین موافقتنامه‌ای را به امضا می‌رساندند که بر اساس آن دو کشور باید حداقل سالی یک مرتبه تمرینات مشترک ضد تروریستی برگزار کنند.

برگزاری تمرینات مشترک ضد تروریستی تاجیکستان و چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان و  چین یک موافقتنامه بین دولتی را به امضا می‌رساندند که بر اساس آن حداقل باید سالی یک بار تمرینات مشترک ضد تروریستی برگزار کنند.

در متن این توافقنامه که در وب سایت اطلاعاتی و حقوقی وزارت دادگستری تاجیکستان منتشر شده است، هدف از این تمرینات تقویت و توسعه بیشتر مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور عنوان شده است.

افزایش سطح هماهنگی بین ارگان‌های فرماندهی و کنترل یکان‌های ویژه ضد تروریستی، سطح تعامل یگان‌های ویژه، آموزش و مهارت‌های تاکتیکی یکان‌های ویژه دو کشور، از دیگر اهداف تمرینات مشترک تاجیکستان و چین اعلام شده است.

وزارت کشور تاجیکستان موظف شده به نمایندگی از دولت کشورش موافقتنامه با چین را به امضا رساند. همچنین نهاد مذکور در صورت لزوم مجاز است تغییرات و اضافاتی را در متن سند مذکور وارد کند.

طبق متن این موافقتنامه، دو طرف باید حداقل سالی یک بار رزمایش برگزار کنند. طرف مبتکر نه کم‌تر از شش ماه تا آغاز تمرینات موظف به مطلع‌سازی طرف مقابل در مورد آن است. زمان، محل، موضوع، ترتیب و سایر مسائل مربوط به برگزاری تمرینات توسط دو طرف هماهنگ می‌شود.

در طول رزمایش، کشور میزبان نظامیان را با تسلیحات و تجهیزات نظامی مجهز، شرایط مطلوب را برای ورود و حرکت تجهیزات نظامی از طریق جاده‌های از قبل پیش‌بینی شده فراهم می‌کند.

نظامیان تاجیک و چینی پیش از این در پایگاه نظامی در منطقه «اشکاشیم» استان بدخشان تاجیکستان و در پایگاه وزارت کشور تاجیکستان در تنگه «رامیت» رزمایش برپا کرده بودند. 

شایان ذکر است که در اکتبر سال گذشته پارلمان تاجیکستان توافقنامه‌ای را که بر اساس آن چین برای گروه واکنش سریع مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور تاجیکستان در تنگه «وخان» استان بدخشان این کشور پایگاه ویژه‌ای را احداث می‌کند، به تصویب رساند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول