اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مصرف گاز کرمانشاهی‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت/ فواید کاهش 10 درصدی مصرف گاز

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، از افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف گاز در استان طی روزهای سرد پاییزی خبر داد.

مصرف گاز کرمانشاهی‌ها  ۲۰ درصد افزایش یافت/ فواید کاهش 10 درصدی مصرف گاز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرد، مصرف انرژی به ویژه مصرف گاز در بخش‌های مختلف افزایش یافته است.

وی، از افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف گاز در استان طی روزهای سرد خبر داد و افزود: طی روزهای سرد اخیر میزان مصرف به ۱۶ میلیون مترمکعب رسید که بخش عمده‌ای از آن (۱۰ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب) در بخش خانگی و تجاری بوده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی براساس الگوی مصرف، گفت: با رعایت الگوی مصرف علاوه بر کاهش هزینه‌های خانوار، تمامی بخش‌ها از جمله صنعت می‌تواند با استفاده از نعمت گاز به فعالیت خود ادامه دهد تا با جلوگیری از استفاده از سوخت‌های فسیلی در کاهش آلودگی هوا به محیط زیست هم کمک شود.

حسینی ادامه داد: اگر میزان مصرف را به اندازه ۱۰ درصد کاهش یابد، بخش‌های زیادی از صنایع کمان‌کان می‌توانند به فعالیت صنعتی و تولیدی خود با استفاده از گاز که تمیز‌ترین و پاک‌ترین سوخت فسیلی دنیا است، ادامه دهند.

وی در ادامه با اشاره به ایمنی در مصرف، تصریح کرد: با شروع فصل سرما از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود که عدم رعایت نکات ایمنی سبب بروز حوادث ناگوار می‌شود.

استفاده از دودکش استاندار در وسایل گاز‌سوز، کنتزل مستمر دوکش‌ها و کلاهک‌ها، بستن دریچه کولر، عدم استفاده از شومینه در فضای بسته، استفاده نکردن از بخاری در حمام، عدم استفاده از بخاری‌ها بدون دودکش در فضای بسته، تامین هوای کافی برای فرایند سوختن گاز از جمله توصیه‌های حسینی به مشترکان بود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول