اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

افزایش ۱۰ درصدی وقوع جرایم در پایتخت/ دستگیری ۳۲۱ سارق و زورگیر

رئیس پلیس پایتخت از افزایش ۱۰ درصدی وقوع انواع جرایم و کاهش ۳۰ درصدی کشفیات خبر داد.

افزایش ۱۰ درصدی وقوع جرایم در پایتخت/ دستگیری ۳۲۱ سارق و زورگیر

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح کاشف پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران به نتایج اجرای این طرح اشاره و اظهار داشت:در پنجمین مرحله از طرح کاشف  همکارانم در مجموعه پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند ۳۲۱ سارق، زورگیر، کیف قاپ، سارق منزل و اماکن عمومی و خصوصی و سارقان محموله، جاعلان و کلاهبرداران‌ و قاتلان  را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این افراد در قالب ۶۸ باند اقدام به سرقت می کردند تصریح کرد: دستگیری دو باند شرکت هرمی که ۳۰ نفره فعالیت می کردند و همچنین  دستگیری ۶ باند سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار منزل، ۴ باند سارق خودرو به ویژه خودروی مزدا ۳ و سارقان حرفه‌ای گوشی قاپ که در یک مورد بالغ بر یک میلیارد تومان گوشی ضبط شده از مرز نیمروز از کشور خارج می کردند از دیگر دستاوردهای این طرح است. 

سردار رحیمی تصریح کرد: با رسیدگی به ۳۸ پرونده ۶۷ متهم اخلال اقتصادی شناسایی شده و موفق شدیم بیش از یک میلیارد و ۷۳۳ هزار میلیارد تومان از اموال بیت المال را برگردانیم.

وی گفت: ۳ نفر در رابطه با فرار مالیاتی شناسایی و دستگیر شده اند که بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان برگردانده شده و همچنین ۱۷ محکوم فرار اقتصادی را شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ۱۰۴ متهم کالای اقتصادی، اختلاس و فرار مالیاتی نیز شناسایی و دستگیر شدند؛ همچنین ۶۳ متهم در حوزه اخلال ارزی دستگیر شده و ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار انواع ارز به ارزش ۳۶ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه موضوع شرکت های لیزینگ خودرو در اولویت است خاطرنشان کرد: اعضای باندی که ۴۵ دستگاه خودرو سرقت و سند نمره می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود:  فردی که دو قتل را در طول یکسال انجام داده بود دستگیر شد؛ در واقع این فرد بعد از انجام قتل اول متواری شده و به ترکیه می رود و بعد از سه ماه برمی گردد و قتل دوم را انجام می دهد.

رییس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته ده درصد افزایش وقوع انواع جرائم و ۳۰ درصد کاهش کشفیات را داشته‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول