اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش بیش از ۹۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به نقش مهم دیده‌بانان در مهار آتش‌سوزی، از کاهش بیش از ۹۰ درصدی وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در تابستان امسال خبر داد.

کاهش بیش از ۹۰ درصدی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حیدر واحدی‌مطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تنها یک فقره آتش‌سوزی جدی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان رخ داد، اظهار کرد: در جریان این آتش‌سوزی، 1.5 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان طعمه حریق شد.

وی اضافه کرد: بقیه آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در منابع طبیعی شهرستان مهدی‌شهر با همکاری نیروهای یگان حفاظت و دیده‌بانان محلی در همان دقایق اولیه اطفا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: تابستان امسال کاهش بیش از ۹۰ درصدی وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی این شهرستان را شاهد بودیم.

واحدی‌مطلق با اشاره به پایین آمدن دمای هوا با آغاز فصل پاییز، گفت: با کاهش دمای هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ در منابع طبیعی استان سمنان تقریباً صفر می‌شود و بعید است در ادامه سال شاهد وقوع آتش‌سوزی‌ مهمی در عرصه‌های منابع طبیعی این استان باشیم.

وی یکی از دلایل موفقیت در مدیریت وقوع آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های منابع طبیعی را استفاده از ظرفیت دیده‌بانان محلی برای مدیریت حریق عنوان کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر افزود: تابستان امسال 10 دیده‌بان بومی و محلی در نقاط بحرانی آتش‌سوزی‌ فعالیت داشتند که این دیده‌بانان نقش مهمی در مهار حریق داشتند و آتش‌سوزی‌های رخ داده در منابع طبیعی را در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از گسترش دامنه آتش به دیگر نقاط اطفا کرده‌اند.

واحدی‌مطلق با اشاره به گشت‌زنی اکیپ‌ها برای مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدی‌شهر، گفت: تابستان امسال هفت اکیپ واکنش سریع در 6 پایگاه اطفای حریق شهرستان در حالت آماده‌باش شبانه‌روزی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی قرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، چهار پایگاه اطفای حریق شهرستان مهدی‌شهر دائمی بوده است که در راستای مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی فعالیت می‌کند.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول