اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم فرانسه و ازبکستان برای اجرای 1 میلیارد یورو طرح مشترک

ازبکستان و آژانس توسعه فرانسه برنامه جدید همکاری‌های راهبردی تا سال 2025 میلادی را که اجرای مشترک طرح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد یورو را در نظر دارد، امضا کردند.

عزم فرانسه و ازبکستان برای اجرای 1 میلیارد یورو طرح مشترک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و آژانس توسعه فرانسه برنامه جدید همکاری‌های راهبردی تا سال 2025 میلادی را که اجرایی مشترک طرح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد یورو را در نظر دارد، امضا کردند.

مراسم امضای این سند در پایان گفت‌وگوهای «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان با «ریمو ریو» مدیر کل آژانس توسعه فرانسه در «پاریس» روز 21 نوامبر برگزار شد.

برنامه جدید اجرایی طرح‌های مشترک در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، اقتصاد «سبز»، توسعه شهری، تامین آب، بخش بانکی و مالی و حمل و نقل را در نظر دارد.

در حال حاضر سبد طرح‌های آژانس توسعه فرانسه در ازبکستان به یک میلیارد یورو رسیده است. هم اکنون با مشارکت این آژانس چندین برنامه برای توسعه زیرساخت‌ها، بخش‌های اقتصادی و زمینه اجتماعی اجرا می‌شود.

در ماه مه سال گذشته توافقنامه‌ای در «تاشکند» امضا شد که بر اساس آن آژانس توسعه فرانسه برنامه‌ریزی کرده مبالغ را در قالب وام، کمک فنی و کمک‌های بلاعوض برای حمایت از اصلاحات در ازبکستان ارائه کند.

آژانس توسعه فرانسه یک موسسه مالی دولتی است که در دسامبر ماه سال 1941 میلادی تأسیس شد. این آژانس فعالیت خود را در ازبکستان در تابستان سال 2011 میلادی آغاز کرده است. در پایان سال 2016 میلادی دو کشور توافقنامه‌ای را درباره فعالیت‌ آژانس توسعه فرانسه و سازمان فرعی آن «انجمن کمک و مشارکت برای همکاری اقتصادی (PROPARCO) در ازبکستان امضا کردند.

فرانسه یکی از مهمترین همکاری بازرگانی ازبکستان در اروپا است. هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران فرانسه فعالیت می‌کنند.

فرانسه استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 3 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 1 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول