اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پایگاه تخصصی عفاف و حجاب با هدف برگزاری برنامه های فرهنگی در گنبدکاووس افتتاح شد

مسئول بسیج خواهران شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در پنج محله و منطقه آسیب پذیر شهرستان پایگاه تخصصی عفاف و حجاب افتتاح شد.

پایگاه تخصصی عفاف و حجاب با هدف برگزاری برنامه های فرهنگی در گنبدکاووس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رقیه خان‌احمدی عصر امروز در افتتاح پایگاه تخصصی عفاف و حجاب در معصومیه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: این پایگاه در قالب طرح مهیا قرار است فعالیت های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در زندگی روزمره بانوان را برگزار کند.

وی تصریح کرد: در گام نخست در افتتاح این پایگاه تخصصی پنج محله و منطقه آسیب پذیر و در معرض خطر در حوزه شهرستان شناسایی شده و این پایگاه در نظر دارد با انجام فعالیت های فرهنگی تخصصی مانند کارگاه آموزشی، نشست های تخصصی، مشاوره، توزیع بسته های فرهنگی بتواند گامی هرچند کوچک در راستای عفاف و حجاب و اهمیت ان برای بانوان انجام دهد.

مسئول بسیج خواهران شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ما مکلف به ادای تکلیف خود بوده و هریک از بانوان موظف است در حد توان خود درباره موضوع حجاب و عفاف و ضرورت آن در جامعه به نسل جوان و آینده گام بردارد‌.

کشورهای غربی بر پوشش و کانون خانواده تاکید و توجه دارند

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: کشورهای غربی هزینه های زیادی کرده تا تهاجم فرهنگی و ولنگاری را در دنیا و حتی کشورهای خود رواج دهند و امروز به این نتیجه رسیدند که برای مصون ماندن از هرگونه آسیب می بایست به پوشش زنان و کانون خانواده توجه داشته باشند و در این مسیر هزینه می کنند.

حجت الاسلام روح الله رجنی اظهار کرد: اسلام در بیش از ۱۴۰۰ سال گذشته در قران و روایات به موضوع خانواده و پوشش مردان و زنان تذکر داده و تاکید نموده است و امروز دنیای غرب بدون اعتقاد داشتن به اسلام به همین موضوعات قرآنی در حوزه حجاب و عفاف و خانواده رسیدند.

وی تصریح کرد: اسلام الگوهای بسیار خوبی در حوزه زنان مانند حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه، اسیه و حضرت مریم دارد و دتتران و بانوان ایران اسلامی می توان از این الگوهای جامع و کامل در زندگی خود استفاده کنند.

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: چارلی چاپلین یک بازیگر معروف جهانی از قوم یهود بود و در چند قرن گذشته در نصیحت به دختر خود توصیه می کند که در خیابان و اجتماع با پوشش نامناسب وارد نشود تا از چشم مردان هرزه در امان باشد.

وی گفت: حجاب و عفاف برای زن تنها یک پوشش نیست بلکه زنان مانند در و گوهری هستند که در پوشش حجاب  از هرگونه آسیب در امان خواهند ماند.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول