اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ربوده شدن 100 نیجریه‌ای توسط مهاجمان مسلح

رسانه‌ها از ربوده شدن بیش از یکصد شهروند نیجریه‌ای در شمال غرب این کشور توسط مهاجمان مسلح خبر دادند.

ربوده شدن 100 نیجریه‌ای توسط مهاجمان مسلح

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها  روز دوشنبه از ربوده شدن بیش از ۱۰۰ شهروند در نیجریه توسط مهاجمان مسلح خبر دادند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «ابراهیم دوسارا» کمیسر اطلاعات گفت که طی یورش روز یکشنبه افراد مسلح به چهار روستا در شمال غربی نیجریه، بیش از ۱۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان ربوده شدند.

بر اساس این گزارش، آدم ربایی در شمال غربی نیجریه امری عادی مبدل شده، زیرا گروه‌های مسلح مردم را از روستاها ربوده و از بستگان آن‌ها باج می‌خواهند.

کمیسر اطلاعات نیجریه افزود که در یک مورد ازاین آدم ربایی‌ها، بیش از ۴۰ نفر از روستای «کانوا» ربوده شده‌اند. این مقام نیجریه‌ای گفت که بیشتر ربوده شدگان زنان و کودکان بودند. دوسارا گفت که افراد مسلح از ربوده شدگان به عنوان «سپر انسانی» برابر حملات هوایی ارتش نیجریه استفاده می‌کنند.

چندی قبل نیز  افراد مسلح به کاروان تیم امنیتی «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه حمله کردند. بوهاری در این کاروان حضور نداشت و در این حمله دو نفر زخمی شدند(جزئیات بیشتر).

شمال غربی نیجریه یکی از پر هرج و مرج‌ترین مناطق این کشور آفریقایی است. تخمین زده  شده که ۳۰۰۰۰ راهزن مسلح در  این  منطقه حضور دارند. مقام‌های دولتی نیجریه مدعی هستند که  راهزنان با گروه تروریستی «بوکوحرام» در ارتباط هستند.

به گفته منابع نیجریه‌ای، رودخانه «یزارام» در ایالت «بورنو» از اصلی‌ترین مقرهای تروریست‌های بوکوحرام است، گروهکی که در سال ۲۰۱۶ با گروهک داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت غرب آفریقا» تغییر داد.

گروهک تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۱۴ با ربودن صدها دختر دانش‌آموز از مدرسه‌ای در ایالت «برنو» به شهرت رسید و توجه رسانه‌ها و جامعه بین‌المللی را به سمت خود جلب کرد.

پایان پیام/ ت 9

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول