اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعیین اولویت‌ها و تقویت همکاری‌ محور رایزنی مقامات ارشد ترکمنستان و امارات

در دیدار مقامات ارشد ترکمنستان و امارات، اجرای توافقات دوجانبه و تعیین اولویت‌ها و تقویت و تنوع بخشی به حوزه‌های همکاری بررسی شد.

تعیین اولویت‌ها و تقویت همکاری‌ محور رایزنی مقامات ارشد ترکمنستان و امارات

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در سفر رسمی خود به ابوظبی در فرودگاه مورد استقبال مقامات ارشد امارات قرار گرفت.

بعد از مراسم استقبال رسمی، وی با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوع اصلی این گفت وگو اجرای توافقات دوجانبه حاصل شده با هدف تحقق پتانسیل همکاری و تنوع بخشی به آن و تعیین اولویت مشارکت دو کشور با در نظر گرفتن چشم اندازهای مدرن بود.

مقامات ترکمنستان و امارات در این دیدار، آمادگی خود را برای تشدید همکاری‌های تجاری و اقتصادی، روابط تجاری و ارتباطات سنتی فرهنگی و بشردوستانه ابزار کردند.

همچنین طرفین بر نقش مهم ارتباطات و حمل و نقل در تقویت همکاری‌های اقتصادی دوجانبه به ویژه بر لزوم تعامل بین بنادر بین المللی ترکمنستان و امارات تاکید کردند.

سران ترکمنستان و امارات اذعان کردند که به تقویت نقش مرکزی سازمان ملل متحد در رسیدگی به مسائل جهانی امنیت بین المللی و توسعه پایدار، پیشگیری از درگیری‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

روسای جمهور دو کشور تروریسم، جنایات فراملی، مواد مخدر و روانگردان را از جمله تهدیدهای اصلی صلح و امنیت دانستند و بر آمادگی خود برای توسعه همکاری‌ها در مبارزه با این چالش‌ها تاکید کردند.

دو طرف بر اهمیت همکاری بین المللی اشاره کردند که در جهت منافع صلح، امنیت و پیشرفت به عنوان رویکردی که همکاری در مبارزه با افراط گرایی را در همه مظاهر، احترام متقابل، درک و مدارا ترویج می‌کند.

در این راستا، روسای جمهور بر تمایل دو کشور برای ایجاد و حفظ فضای اعتماد و تفاهم متقابل در مقیاس منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین بر لزوم حل و فصل مسالمت‌آمیز مسائل بین‌المللی منحصراً از راه‌های دیپلماتیک تاکید کردند.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان با اشاره به تلاش‌های رئیس‌جمهور ترکمنستان در توسعه روابط در سطوح منطقه‌ای و جهانی، ابتکارات برای تصویب قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: با توجه به نقش و اهمیت سیاست بی‌طرفی در حفظ و نگهداری تقویت صلح بین المللی، امنیت و توسعه پایدار، سال 2021، صلح و اعتماد نامیده شد.

بردی محمداف ضمن تشکر صمیمانه از همتای اماراتی خود برای استقبال گرم و میهمان نوازی در سطح عالی از وی برای سفر رسمی به ترکمنستان دعوت کرد و این دعوت با سپاس پذیرفته شد.

در پایان این مذاکرات با حضور سران کشورها، مراسم امضای اسناد همکاری دوجانبه با هدف تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، کشاورزی، آموزشی و غیره و همچنین روابط خارجی برگزار شد.

در نتیجه مذاکرات در بالاترین سطح، بیانیه مشترک ترکمنستان و امارات متحده عربی به تصویب رسید.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول