اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کره شمالی: گوترش عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است

وزیر خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن اظهارات جانبدارانه گوترش، گفت دبیرکل سازمان ملل عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است.

کره شمالی: گوترش عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتقادات «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از کره شمالی به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز و پرتاب مکرر موشک‌های بالستیک، با واکنش تند پیونگ‌یانگ همراه شد.

«چوئه سون-هوی» وزیر خارجه کره شمالی امروز (دوشنب) ضمن محکوم کردن اظهارات جانبدارانه گوترش، گفت دبیرکل سازمان ملل عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، چوئه در بیانیه‌ای تند گفت: «در تاریخ هجدهم نوامبر، گوترش بار دیگر توسل قانونی و عادلانه ما به حق دفاع از خود در پاسخ به تهدید نظامی جدی آمریکا را اقدامی تحریک‌آمیز خواند. اخیراً اینطور احساس می‌کنم که گویا او یکی از اعضای کاخ سفید یا وزارت خارجه آمریکا است. من واقعا متاسفم که گوترش با فراموش کردن دعوت خود برای پایبندی به اهداف و اصول منشور سازمان ملل، می‌گوید به عدالت، عینیت و برابری در همه امور پایبند باشید و چنین موضع رقت‌انگیزی اتخاذ می‌کند».

وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل باید موضوع شبه‌جزیره کره را «عینی» بررسی کند، توضیح داد:‌ «زیرا او می‌داند که نیروهای ائتلاف آمریکایی یک سال است که رزمایش‌های نظامی تحریک‌آمیز شامل سلاح‌های اتمی راهبردی را یکی پس از دیگری در منطقه انجام می‌دهند، که منجر به تقابل کنونی شده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی کره شمالی اظهار داشت: «ما قبلاً صراحتاً گفته‌ایم که در شرایط ناپایدار امنیتی در شبه‌جزیره کره و اطراف آن که به دلیل اقدامات خطرناک نظامی آمریکا و متحدان آن علیه کره شمالی ایجاد شده، مجبور به اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از خود هستیم. ما پیام روشنی داده‌ایم مبنی بر اینکه اگر آمریکا خواهان عواقب فاجعه‌آمیز نیست، نباید ساده‌لوحانه عمل کند. چشم‌پوشی از تلاش‌های آمریکا و متحدان آن برای تحت فشار قرار دادن ما با در نظر گرفتن برخورداری ما از حقوق حاکمیتی در شورای امنیت، نشان‌دهنده این است که [گوترش] دست نشانده آمریکا است».

طبق این گزارش، چوئه در پایان تاکید کرد: «جامعه جهانی برای حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره و منطقه، باید فعالانه‌تر درباره لزوم توقف اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده که منشأ همه مشکلات در منطقه است، صحبت کند».

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی حین نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۷»، به آمریکا هشدار داد تهدیدهای اتمی را با تسلیحات اتمی و تقابل را با تقابل پاسخ می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول