اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش قیمت نفت به 86 دلار

نگرانی از تقاضا در چین و تقویت ارزش دلار، قیمت نفت را در بازارهای جهانی به 86.87 دلار در هر بشکه کاهش داد.

کاهش قیمت نفت به 86 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به کمترین رقم در 2 ماه گذشته کاهش یافت و حدود یک دلار در هر بشکه کاهش یافت زیرا نگرانی در مورد عرضه کاهش یافته و در عین حال نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت از سوی چین و همچنین تقویت ارزش دلار بر قیمت ها تاثیر منفی داشته است.

هر بشکه نفت برنت با 75 سنت کاهش 86.87 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 68 سنت کاهش 79.0 دلار در هر بشکه معامله شد.

معاملات هر دو شاخص نفتی در روز جمعه با کمترین قیمت از 27 سپتامبر بسته شد و متوسط قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 9 درصد و نفت خام آمریکا در همین زمان 10 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

تینا تنگ، تحلیلگر بازارهای نفتی گفت: «به غیر چشم انداز ضعیف تقاضا ناشی از محدودیت های کرونایی چین، بهبود و تقویت ارزش دلار آمریکا در معاملات امروز نیز عوامل کاهشی برای قیمت نفت بودند.»

وی با اشاره به اظهارات تهاجمی فدرال رزرو ایالات متحده که در هفته گذشته نگرانی هایی در مورد چشم انداز اقتصادی این کشور ایجاد کرد، گفت: «ریسک پذیری در بازار شکننده شده است زیرا آمار اقتصادی تمام اقتصادهای بزرگ در جهان به ویژه در انگلیس و منطقه یورو نشان از سناریوی رکود دارد.

همانطور که چین تلاش می کند تا در شهرهای بزرگ خود با شیوع کرونا مبازره و مقابله کند اما تعداد مبتلایان جدید به کرونا در این کشور همچنان نزدیک رکورد در ماه آوریل است . پس از اینکه مقامات از شهروندان پکن درخواست کردند تا با افزایش موارد ابتلا در خانه بمانند، مدارس روز دوشنبه در مناطقی از پکن به صورت آنلاین برگزار می شود و به صورت حضوری تعطیل شدند.

در عین حال، با پر شدن ذخایر پالایشگاه ها در آستانه  تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه در 5 دسامبر، عرضه محدود نفت خام در اروپا کاهش یافته است و این امر بر عرضه نفت خام در سراسر اروپا، آفریقا و آمریکا فشار وارد کرده است.

مسئول ارشد سیاست انرژی اتحادیه اروپا به رویترز گفت، اتحادیه اروپا انتظار دارد، قوانین خود برای تعیین سقف قیمتی برای نفت خام روسیه را برای معرفی به گروه هفت به موقع در 5 دسامبر تکمیل کند.

این درحالی که استیون منوچین وزیر پیشین خزانه‌ داری آمریکا چند روز در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی از طرح گروه هفت (جی 7) برای تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه انتقاد کرد و گفت: «نه تنها امکان‌ پذیر نیست، فکر می ‌کنم این مضحک‌ ترین ایده‌ ای است که تا به حال شنیده ‌ام.»

بازار گازوئیل نیز همچنان در با کمی عرضه مواجه است و اروپا و ایالات متحده بر سر هر بشکه با هم رقابت می کنند. این در حالی است که چین صادرات گازوئیل خود در ماه اکتبر را نسبت به سال قبل 2 برابر کرده و به 1.06 میلیون تن رسانده است؛ این رقم بسیار کمتر از 1.73 میلیون تن در سپتامبر بود.

تقاضا در چین، بزرگ‌ ترین واردکننده نفت خام جهان، همچنان تحت تأثیر محدودیت‌ های ناشی از مقابله با کرونا قرار دارد، این در حالی است که انتظار برای افزایش بیشتر نرخ بهره در سایر مناطق، ارزش دلار را بالا برده و کالاهایی که با دلار قیمت گذاری می شوند را برای سرمایه ‌گذاران مالک ارزهای دیگر گران تر می سازد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول