اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

تشکر گانتز از «ژنرال حسن‌اف» برای تلاش در تحکیم روابط باکو و تل آویو

وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو و بابت افتتاح سفارت باکو در فلسطین اشغالی تشکر کرد.

تشکر گانتز از «ژنرال حسن‌اف»  برای تلاش در تحکیم روابط باکو و تل آویو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی روز یکشنبه با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو و بابت افتتاح سفارتخانه باکو در فلسطین اشغالی از او تشکر کرد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم اسرائیل در تماس با ژنرال «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از تصمیم این کشور در افتتاح سفارت خود در اسرائیل تشکر کرد.

گانتز گفت: «امروز صبح با دوستم، ژنرال ذاکر حسن اف صحبت کردم. من از طرف وزارت جنگ  اسرائیل به خاطر تصمیم مهم پارلمان جمهوری آذربایجان مبنی بر افتتاح سفارت در اسرائیل از او تشکر کردم. من همچنین از او به خاطر مشارکت و تعهدش در تقویت روابط  نظامی بین اسرائیل و جمهوری آذربایجان در طول سال‌ها تشکر کردم».

پارلمان باکو روز جمعه در اقدامی ضد اسلامی، ضد بشری و ضد آرمان فلسطین، طرح افتتاح سفارتخانه در تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی را تصویب کرد. جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته روابط دیپلماتیک با رژیم کودک‌کُش صهیونیستی داشته و بیشتر تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را از این رژیم خریداری می‌کند.

این سفارتخانه که کارهای احداث آن طی چند ماه قبل در جریان بوده، قرار است در تل‌آویو- جایی که باکو هم ‌اکنون دفتر گردشگری و دفتر نمایندگی تجاری دارد - افتتاح شود.

یک مقام دیگر رژیم موقت صهیونیستی روز شنبه گفت، افتتاح سفارت باکو در فلسطین اشغالی گام رو به‌جلوست.

«آرکادی پومرانتس» از مقام‌های رژیم اسرائیل به خبرگزاری «ترند نیوز» گفت:«افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل گام دیگری به جلو در روابط دوجانبه است».

وی گفت: «اسرائیل و جمهوری آذربایجان کشورهای برادر هستند و روابط دوستانه سطح بالایی دارند. ایجاد سفارت کمک قابل توجهی به روابط  جمهوری آذربایجان و اسرائیل خواهد کرد. این یک گام بزرگ رو به جلو است که روابط ما را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. تصمیم مربوطه به تمام دنیا نشان می دهد که فارغ از مذهب، همه می‌توانند در دوستی و هماهنگی زندگی و از یکدیگر حمایت کنند».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول