اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش 210 میلیارد تومان اعتبارات حوزه راه در مازندران/ افزایش 30 درصدی اعتبارات ملی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای مازندران از افزایش اعتبارات 30 درصدی اعتبارات ملی استان مازندران خبر داد.

کاهش 210 میلیارد تومان اعتبارات حوزه راه در مازندران/ افزایش 30 درصدی اعتبارات ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن جهانیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز یادمان قربانیان سوانح رانندگی، اظهار کرد: رسالت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دو بخش حمل و نقل و راهداری تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه راهداری بخش نگهداری برعهده مجموعه ما است و فعالیت‌های متنوعی در سطح جاده‌های کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد از حمل کالا و مسافر در جاده‌های کشور انجام می‌شود و وزارت راه در بخش حمل و نقل جاده‌ای به سه دستگاه ماموریت داده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان مازندران برای تردد فراهم شده که بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است که همین موضوع نشان می‌دهد که نیاز به اعتبارات ویژه‌ای دارد.

جهانیان ادامه داد: در برخی از محورهای روستایی خدماتی در سطح ملی ارائه می‌شود و میزان اعتبارات این بخش بسیار محدود است، برآورده کردن انتظارات به حق مردم تا حدودی سخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران یادآور شد: با توجه به بالا بودن تعداد روستاهای استان حدود ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات در اختیار داریم که پاسخگو نیازهای استان نیست.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای نگهداشت وضع موجود اعتبار نیاز داریم، گفت: کمتر از ۲۰ درصد از این حجم نیازمندی در سال تامین می‌شود در سالی که بر اساس استانداردهای جاده‌ای حدود سه تا ۶ درصد از هزینه ساخت برای نگهداری باید هزینه شود.

جهانیان خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که برای راه‌های روستایی اختصاص پیدا کرده است در سال جاری با همه منابع که به ما ابلاغ شده حدود ۳۶۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حوزه اعتبارات ملی  با رشد ۳۰ درصدی مواجه هستیم که رقم ریالی آن حدود ۷ هزار میلیارد ریال است که  پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۷۰ درصد تخصیص پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اضافه کرد: ۳۹ درصد از رویه راه‌های شریانی  استان تخریب شده که  ۱۳ درصد خرابی‌ها در سطح متوسط و ۴۹ درصد سطح جاده از  رویه مناسب برخودار است.

وی با اعلام اینکه ۳۱ درصد از راه‌های فرعی استان داری خرابی است، گفت: در حوزه شریانی باید سرویس را به سمت مناسب برسانیم که حدود ۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم و برای بهبود وضعیت راه‌های فرعی هم اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.

جهانیان بیان کرد: در حوزه روکش راه روستایی توزان بین ساخت و روکش ایجاد شده در حوزه راه روستایی ۳۱ درصد سطح جاده خرابی زیاد داشته و میزان متوسط آن ۴۴ درصد که در این بخش باید توجه ویژه شود.

وی یادآور شد: ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت در استان وجود دارد که برای آسفالت نیاز به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت: در حوزه‌ راه‌های شریانی از ابتدای سال ۱۲۸ کیلومتر از راه‌های شریانی را روکش آسفالت کردیم که نسبت به سال گذشته با رشد مناسب برخودار بودیم.

وی از ساخت و آسفالت ۱۳۵ کیلومتر راه روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: طول راه روستایی استان مازندران بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر است.

جهانیان در ارتباط با فعالیت دوربین‌های ثبت تخلفات در استان، گفت: ۱۰۲ دوربین ثبت در سطح محورهای استان در گذشته تعبیه شده و بر اساس برنامه قرار است که ۳۴ دوربین اضافه شود و این دوربین‌ها بیشتر در محور سوادکوه و هراز مستقر می‌شود.

وی با اعلام اینکه علاوه بر دوربین ثبت تخلف ۴۵ دوربین نظارت تصویری در سطح محورهای استان فعال است، گفت: بر اساس برنامه قرار است که ۶ دوربین به تعداد دستگاه‌های موجود اضافه شود.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای مازندران تعداد نقاط حادثه خیز شناسایی شده استان را ۱۴۲ نقطه اعلام کرد و گفت: ۵۱ نقطه در لیست نقاط حادثه خیر کشور ثبت شده که ۳۰ نقطه رفع نقص شده است.

وی در پایان از اجرای ۱۳ پروژه دوربرگردان در محور استان خبر داد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول