اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

واکنش دانشگاهیان به اتهامات بدون سند!/ دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی: سلبریتی‌ها ادعاهای‌شان را ثابت کنند

جمعی از مسؤولان تشکل‌های دانشگاهی و فعالان دانشجویی در بیانیه‌ها و همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به اتهامات بدون سند سلبریتی‌ها علیه نظام واکنش نشان دادند و خواستار اثبات رسانه‌ای این ادعاها شدند.

واکنش دانشگاهیان به اتهامات بدون سند!/ دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی: سلبریتی‌ها ادعاهای‌شان را ثابت کنند

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: بعد از اغتشاشات اخیر شاهد ادعاها و اظهارنظرهای برخی از سلبریتی‌ها علیه نظام بودیم، ادعاهایی که بدون سند و مدرک در فضای منتشر و موجب می‌شد تا عواطف و احساسات مردم تحت تاثیر قرار گیرد و به جهت حرف‌های بی‌پایه و اساس‌ همین سلبریتی‌ها، در حوادث اخیر کشور و ملت هزینه‌های زیادی متقبل شدند.

در همین راستا جمعی از تشکل های دانشگاهی و فعالان دانشجویی در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس به اتهامات بدون سند سلبریتی‌ها علیه نظام واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.

نامه دانشجویان به رئیس قوه قضائیه 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (عضو دفتر تحکیم وحدت) با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ مماشات با سلبریتی‌ها را کنار بگذارید و در مقابل افرادی که با بیان ادعاهای خلاف واقع و غیرقابل اثبات، بر آتش آشوب‌ و التهاب می‌دمند، مطابق عدالت قضائی برخورد کنید. 

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است:‌ چه جای بخشش درخصوص چهره‌هایی است که در رسانه‌های داخلی و در راس آن رسانه‌ی ملی به شهرت رسیده‌اند، اما در مقاطع مختلف با طرح دعاوی بی‌اساسی که فاقد هر نوع سند معتبری است، چنین آتش بیار معرکه می‌شوند؟ جز این است که این افراد با سوء‌استفاده از موقعیتشان، خود را دارای مصونیت قضایی می‌بینند؟

 

 

سلبریتی‌ها یا ادعاهای‌شان علیه نظام را اثبات کنند یا محاکمه شوند

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم نمودن اغتشاشات و حملات تروریستی اخیر در کشور، برخورد سریع و قاطع با آشوب‌گران و سلبریتی‌هایی که دست به دروغ پراکنی می‌زنند را خواستار شد.

مردم ایران خواهان برخورد قاطع با تروریست‌ها و برهم‌زنندگان امنیت کشور در هر عنوانی هستند

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: مردم ایران به طور جدی خواهان برخورد سریع و قاطع دستگاه‌های مربوطه با این تروریست‌ها و برهم‌زنندگان امنیت کشور در هر قامت و عنوانی هستند. در این میان نباید نقش برخی از سلبریتی‌ها را نادیده گرفت که به وضوح و به صورت برنامه‌ریزی شده و با خط‌دهی واحد، دست به دروغ‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و تحریک جوانان و نوجوانان برای انجام اقدامات هیجانی می‌زنند.

 

 

سلبریتی‌ها در رسانه حاضر شوند و ادعاهایشان را ثابت کنند

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز به خبرنگار فارس گفت: سلبریتی ها به عنوان افرادی که بیشتر دیده می‌شوند حتما باید بازخواست شوند، اگر این افراد ادعایی دارند باید بیایند و در رسانه مطرح کنند و توسط مردم راستی آزمایی شوند.

کولانی افزود: سلبریتی‌ها یا هر فردی که ادعا داشته باشد باید آن را ثابت کند، خصوصا اگر این ادعا منجر به آشوب و نا‌امنی در جامعه شود. 

 

تهمت‌های سلبریتی‌ها توسط قوه قضائیه بررسی شود

ترکمانی مسؤول واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نیز در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی فارس، گفت: مطالبه‌ اصلی‌ که از مسؤولان وجود دارد، این است که بالاخره عده‌ای ادعایی دارند، بیایند راستی‌آزمایی کنند، اگر ثابت شود این تهمت‌ها ناروا بوده قوه‌ قضائیه بعنوان مدعی‌العموم وارد شود و برخورد جدی نماید.

کشور هزینه این اتهامات ناروا را می‌دهد

وی افزود: اگر ثابت شود تهمت های سلبریتی ها ناروا بوده و یا با تحریک و تشویق معاندین و دشمنان بوده، قوه‌ی قضائیه بعنوان مدعی العموم وارد شود و برخورد جدی نماید و مجرمین را به اشد مجازات برساند، چون به جهت حرف‌های بی‌پایه و اساس‌شان، کشور و این ملت هزینه‌های زیادی داده‌اند.

 سلبریتی‌ها تکمیل کننده و پازل تأثیرگذار دشمن در حوادث اخیر بودند

ترکمانی در ادامه افزود: در اغتشاشات اخیر که مشخص است دشمن ماه‌ها است برنامه‌ریزی آن را در اتاق‌های جنگ‌اش انجام می‌دهد؛ سلبریتی‌ها نقش تکمیل کننده پازل و تأثیرگذار در این عملیات جنگی تمام عیار را بازی کردند.

پایان پیام/ ت 11

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول