اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

30 درصد اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شد

رئیس کل دادگستری از رفع تداخل 30 درصد از اراضی کشاورزی استان توسط امور اراضی استان طی سال‌جاری خبر داد.

30 درصد اراضی کشاورزی کردستان رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کردستان ضمن تاکید بر تکمیل تثبیت اراضی کشاورزی استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی به لحاظ وظیفه ای که در قانون اساسی در خصوص دفاع از حقوق عامه برایش تعریف شده است در اموری که منافع ملی و عمومی باید لحاظ شود ورود جدی دارد.

وی گفت: مقوله کاداستر و تثبیت اراضی در فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه و در سطح سیاست‌های کلان کشور مورد تاکید می باشد و وجود روحیه انقلابی و جهادی و پرهیز از وسواس در امور توسط مدیران ادارات مربوطه پیشران امور است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به هیچ وجه مانع تثبیت اراضی کشاورزی با وضعیت موجود این اراضی نمی باشد و این موضوع باید مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی کشور و استان قرار گیرد.

وی از رفع تداخل 30 درصد از اراضی کشاورزی استان توسط امور اراضی استان خبر داد و افزود: تعداد 263 پلاک استان در سال جاری رفع تداخل بین مردم و اداره منابع طبیعی صورت گرفته که در مساحت بیش از 500 هزار هکتار بوده و امیدواریم با صدور سند این اراضی در اداره کل ثبت اسناد استان روند تثبیت اراضی کشاورزی استان سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کردستان افزود: بحث رفع تداخلات باید بصورت مستمر و فعال و با سرعت بیشتری انجام گیرد و ضروری است تا دو بار در هفته کمیسیون رفع تداخلات استان برگزار شود.

وی افزود : آمار پایین اراضی تثبیت شده کشاورزی در استان سبب شده تا پرونده های مختلف کیفری و حقوقی به محاکم وارد شود و بنده در جلسات مختلف شورای اداری و قضایی و نشست با ائمه جمعه و جماعات استان بر این قضیه مهم تاکید کرده‌ام.

حجت‌الاسلام حسینی بر ورود نهادهای نظارتی همچون بازرسی استان و همچنین دادستانی از باب حفظ حقوق عامه در این خصوص تاکید کرد: با مدیران اداراتی که به وظیفه قانونی خود در راستای تکلیف محول شده در قانون حدنگار و سیاستهای دستگاه قضایی عمل نکنند، برخورد لازم و قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول