اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اردوگاه سلمان فارسی سرخون پس از ۳ سال غیر فعال بودن آماده پذیرش دانش آموزان شد

اردوگاه سلمان فارسی سرخون بندرعباس پس از 3 سال تعطیلی بالاخره امسال با بهبود وضعیت آب و هوایی میزبان حضور دانش آموزان شد.

اردوگاه سلمان فارسی سرخون پس از ۳ سال غیر فعال بودن آماده پذیرش دانش آموزان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی سرخون پس از ۳ سال تعطیلی، امسال آماده پذیرش دانش آموزان شده تا با بهبود وضعیت آب و هوایی، بتواند میزبان حضور اردوهای دانش آموزی و طرح‌های مختلف باشد.

طبق اعلام آموزش و پرورش استان با پیگیری های لازم و اقدامات انجام شده در راستای بازسازی، تعمیر و بهسازی، اردوگاه دانش آموزی سلمان فارسی سرخون پس از ۳ سال غیر فعال بودن، آماده پذیرش دانش آموزان شد.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس از اقدامات انجام شده در راستای آماده سازی اردوگاه سرخون را شامل راه اندازی مجدد ۴ برج نور، هرس درختان و انجام فضای سبز، بهسازی و زیبا سازی فضای اردوگاه، تعمیر و آماده سازی مجدد نمازخانه، انجام سیستم آبیاری درختان بصورت قطره ای، بهسازی آلاچیق ها و فضاهای ورزشی اردوگاه عنوان کرد و بیان داشت: با پیگیری های انجام شده پس از ۳ سال غیر فعال بودن اردوگاه سلمان فارسی آماده بهره برداری و استفاده دانش آموزان شد.

سرخون، روستایی خوش آب و هوا از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس است که در شمال شرقی مرکز استان هرمزگان واقع شده و دارای جمعیتی در حدود ۸ هزار نفر می باشد.

دهستان سرخون در شمال بندرعباس قرار دارد که ۲۰ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد. اهالی بندرعباس در روزهای جمعه و دیگر ایام تعطیل برای تفریح و گردش راهی این دهستان می شوند. دهستان سرخون دارای ۶ دهیاری می باشد دهیاری های آن عبارتند از: قادهار، نانگ، سرخون، فتح الجلیل، باغو و چاه حسن کهوری.

این دهستان دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و زمین هایی سرسبز و زیباست و مساعدترین مکان جهت کشت گل گلایول در هرمزگان به شمار می رود. هر سال بیش از۴۰ هکتار از زمینهای دهستان سرخون زیر کشت دو گیاه زینتی گلایول و آفتابگردان قرار می‌گیرد. میزان برداشت گل گلایول از هر هکتار زمین در این منطقه ۱۵۰  هزار شاخه است  که بیش از پنج میلیون شاخه گل از زمینهای زیر کشت در دهستان سرخون بندرعباس تولید می شود. پیازهای گل گلایول برای کشت در زمینهای کشاورزی از دو شهرستان دماوند و محلات تامین می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول