اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

داستان پر فراز و نشیب یک «پارک» در کهگیلویه و بویراحمد/با این دست فرمان دانش بنیان می‌شویم؟!

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین مکان‌ها برای دانش‌بنیان شدن استان است که نیاز به حمایت دارد.

داستان پر فراز و نشیب یک «پارک» در کهگیلویه و بویراحمد/با این دست فرمان دانش بنیان می‌شویم؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج, استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین استانی در کشور بود که پارک علم و فناوری آن راه اندازی شد، خوب به یاد داریم که در برهه ای از زمان بسیاری افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد پارک علم و فناوری را با محلی برای تفریح و سرگرمی و یا گردش اشتباه می‌گرفتند و اصولاً تنها نخبگان و دانشگاهیان بودند که با پارک علم و فناوری آشنایی داشتند.

اما در یک دوره با همت خوب مسئولان استانی و پیگیری‌های ممتد، پارک علم و فناوری در استان به صورت نیم‌بند راه اندازی شد و واحدهای دانش بنیان در آن مستقر شدند.

هاشمی اولین مدیر پارک و علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه تودیع خود چنین می‌گفت که آن اوایل برای گزینش مدیر پارک در استان کهگیلویه و بویراحمد حتی جلسه تودیع و معارفه هم نداشتیم همه می‌گفتند پارک برای بازی است.

پارکی که یک صندلی و یک اتاق برای یک منشی نداشت چیزی که به ما تحویل دادند فقط یک پوشه بود که در دست ما گذاشتند و تنها در حد یک بنر پارک را معرفی کردیم تا مردم استان با پارک علم و فناوری آشنا شوند.

او می‌گفت؛ بعد از تاسیس پارک علم و فناوری در استان شرکت های دانش بنیان هر سال دو برابر شدند و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۱۰ فرصت شغلی در استان از این رهگذر ایجاد شد.

اما با همه این تفاسیر و اقدامات انجام شده برای تحول در پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر خیرالدین معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با سفری که به استان داشت به مشکلات پارک اشاره کرد که پاشنه آشیل پارک علم و فناوری استان است.

او می‌گفت: برخی از صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور تا ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارند در حالی که سرمایه صندوق پژوهش استان کهگیلویه و بویراحمد تنها سه میلیارد تومان است که چنین سرمایه‌ای برای صندوق پژوهش و فناوری یک استان که در ابتدای راه برای دانش بنیان شدن است بسیار ناچیز بوده و می بایست مسئولان استانی همت خود را برای رفع چنین مشکلاتی بیشتر کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول