اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر جدید آمریکا در قرقیزستان منصوب شد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «لسلی ویگری» به عنوان سفیر جدید این کشور در قرقیزستان منصوب شده است.

سفیر جدید آمریکا در قرقیزستان منصوب شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر اعلام کرد «لسلی ویگری» سفیر آمریکا در قرقیزستان شده است.

در این توئیت آمده است: رئیس‌جمهور ایالات متحده یکی از استعدادهای برتر خود را برای پیشبرد روابط دوجانبه ایالات متحده و قرقیزستان انتخاب می‌کند.

وی به مدت 30 سال در وزارت امور خارجه، در حوزه کشورهای آسیای جنوبی و مرکزی فعالیت کرده و یک دیپلمات حرفه‌ای با درجه مشاور وزیر است.

سفیر منتخب، پیش از آن به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و پاکستان در دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی فعالیت می‌کرد. همچنین معاون سفارت آمریکا در ازبکستان و مشاور وزیر در امور سیاسی سفارت آمریکا در دهلی نو (هند) بود.

ویگری همچنین به عنوان مدیر امور اروپا و آسیا در دفتر بین المللی مبارزه با مواد مخدر و امور انتظامی و مدیر آسیای مرکزی در دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی فعالیت داشته است.

علاوه بر این، وی به عنوان مشاور سیاسی سفارت ایالات متحده در هند، مدیر ارشد بین سازمانی در سفارت ایالات متحده در کابل و رئیس سیاست خارجی سفارت ایالات متحده در مسکو خدمت کرده است.

ویگری به زبان‌های هندی، روسی و پرتغالی مسلط است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول