اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی است

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن براساس ماده ۳۴۲ قانون مدنی غیر قانونی

خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید شاهین فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: در راستای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد صاحب امتیاز و با دستور مقامات قضایی استان، دفاتر رسمی از نقل و انتقال و همچنین ثبت وکالت در مورد طرح مذکور ممنوع است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در مورد خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند.

وی گفت: در زمان تشکیل پرونده فیزیکی توسط متقاضیان واجد شرایط مبنی بر آگاهی از غیر قانونی بودن خرید و فروش و لغو امتیاز در صورت اقدام به فروش متعهد شده و تعهد محضری ارائه کرده‌اند.

 

مشاورین املاک حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند

شاهین‌فر تاکید کرد: مشاورین املاک حق خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و این دستور‌العمل از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به مشاورین املاک ابلاغ شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: بنا به اخبار واصله برخی از مشاورین املاک در سطح شهر متاسفانه اقدام به خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن می‌کنند که در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی استان با جدیت بیشتری در این زمینه ورود کنند.

وی گفت: امکان نقل و انتقال واحدهای نهضت ملی مسکن به غیر وجود ندارد و هر گونه معامله در این مورد غیر قانونی است.

شاهین‌فر بیان کرد: در این راستا با توجه به تاکیدات استاندار و مقامات قضایی استان در مورد پیشگیری و کنترل این معاملات غیر رسمی و غیر قانونی که در نهایت منجر به ترویج هر چه بیشتر سوداگری و افزایش کاذب قیمت در بخش زمین و مسکن می‌شود و تضییع هر چه بیشتر حقوق شهروندان به ویژه اقشار کم بضاعت و مستضعف جامعه خواهد شد درخواست همکاری و نظارت بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی استان و اقدامات لازم در این زمینه است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: با توجه به عدم مشخص بودن واحدهای مسکونی متقاضیان (متراژ، مساحت، بلوک، طبقه و غیره) و انتخاب آن زمان تحویل واحد و بر مبنای امتیاز بر اساس واریزی صورت گرفته، در این راستا هر گونه معامله در این زمینه باطل و (معامله شی مجهول) و غیر قانونی است و کانون سردفتران و دفتر یاران استان نیز مکاتبات لازم انجام داده و هیچ گونه نقل و انتقال و وکالت در مورد طرح‌های حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

وی در پایان گفت: نقل و انتقال واحدها تنها بعد از مشخص شدن واحد مسکونی متقاضیان و انعقاد قرارداد پیش فروش با سازنده امکانپذیر است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول