اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سنت کتابخوانی باید تداوم پیدا کند

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم ایران از گذشته‌های دور توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشته‌اند، گفت: باید تداوم‌دهنده این فرهنگ دیرپای ارزشی باشیم و بیش از گذشته سنت کتابخوانی را به نسل‌های آینده آموزش دهیم.

سنت کتابخوانی باید تداوم پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری با اشاره به اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: خداوند متعال نیز رهنمودهای خود را در قالب کتابی راهگشا برای هدایت بشر نازل کرد، کتابی برای تمامی دوران‌ها که تضمین‌کننده سعادت بشر است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان حوزه فرهنگی باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی توان خود را به‌ کار بگیرند.

حیدری با بیان اینکه مردم ایران از گذشته‌های دور توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی داشته‌اند، بیان کرد: باید تداوم‌دهنده این فرهنگ دیرپای ارزشی باشیم و بیش از گذشته سنت کتابخوانی را به نسل‌های آینده آموزش دهیم.

وی توسعه تکنولوژی و استفاده از فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش سرانه کتابخوانی در کشور دانست و اظهار داشت: می‌توان مطالعه کتب الکترونیک را جایگزین بسیاری از اتلاف وقت‌ها در فضای مجازی کرد، هرچند که هیچ‌گاه لذت مطالعه کتاب‌های فیزیکی و لمس کاغذهای کتاب قابل مقایسه با کتاب‌های الکترونیک نیست. 

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مطرح کرد: هفته کتاب فرصت مغتنمی‌ست برای یادآوری ارزش کتاب، اهمیت کتابخوانی و ارج نهادن به تلاش افرادی که صادقانه به‌عنوان کتابدار و دوست‌دار کتاب برای ترویج کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه تلاش می‌کنند.

حیدری در پایان ضمن قدردانی از کتابداران، کتابخوانان، اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و تلاشگران عرصه چاپ و نشر کتاب، بیان کرد: همه باید دغدغه‌مند عرصه فرهنگ و دوست‌دار کتاب باشیم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول