اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسجد محل رشد و تربیت نیروی مؤمن مجاهد انقلابی است

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اینکه ظرفیت مسجد در نظام توحیدی ظرفیت بی نظیری است، گفت: مسجد محل رشد و تربیت مؤمن مجاهد انقلابی است.

مسجد محل رشد و تربیت نیروی مؤمن مجاهد انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کمال‌الدین خداداده عصر امروز در اولین دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت راهبردی که ویژه مدیران مؤسسات فرهنگی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد، عنوان کرد: ظرفیت مسجد در نظام توحیدی ظرفیت بی‌نظیری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: در حقیقت اگر برای اداره جامعه انسانی و بشری، مدل دیگری به غیر از مسجد محوری بود، خداوند آن را برای ما می‌فرستاد و عرضه می‌کرد.

خداداده با بیان اینکه عرصه حکمرانی در نظام توحیدی باید در مسجد بنا گذاشته شود، گفت: اینکه امروز برخی می‌گویند مساجد کم کاری کرده‌اند، حرف دقیقی نیست؛ امروز ما در جنگ تمام عیار با دشمنان هستیم که حدود چهل سال با تمام امکانات خود وارد عرصه شدند تا ذهنیت بدی از جامعه انقلابی و مسجدی به نسل‌های جدید تلقین کنند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مسجد در جامعه، ابراز داشت: مسجد محل رشد و تربیت مؤمن مجاهد انقلابی است؛ مسجد نقطه عزیمت یک مؤمن انقلابی است، اما امروز برخی خواسته یا ناخواسته با این جمله که  مساجد کم کاری کرده‌اند، آن را تضعیف می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گرفته است، اما برخی ما را متهم به ناکارامدی مسجد می‌کنند و به گونه‌ای القا می‌شود که مسجد فقط مورد استقبال افراد مسن است.

وی با بیان اینکه امروز باید جایگاه مسجد دیده شود، عنوان کرد: ما الگوهای موفقی در مساجد داریم و مسجدهای نمونه پر از جوان و نوجوان هستند.

 خداداده اظهار کرد: مساجدی موفق هستند که پایگاه بسیج، هیئت امنا و امام جماعت و همه مخاطبان مسجد با هم  کار می‌کنند و برای انقلاب اسلامی نیرو تربیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در بیاناتی سفارش کردند «کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید»، افزود: این فرموده رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی نشان می‌دهد که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نقطه قوتی شکل می‌گیرد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در جهت برنامه ریزی و مدیریت در عرصه فرهنگ و هنر، بیان کرد: رسالت ستاد در این عرصه کار تشکیلاتی و شبکه سازی است تا کانون‌ها در کنار هم فعالیت کنند.

خداداده خاطرنشان کرد: برای سال آینده تلاش ما این است که در عرصه‌های مختلف ستاد را تقویت و از کانون‌ها هم تقاضا می‌شود که ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد نگاه دغدغه‌مندانه نسبت به مسجد و مسائل دینی دارد و نهضت بازگشت به مسجد و جریان در حوزه گفتمانی مسجد در دستور کار است، گفت: ما از ایده‌ها و پیشنهادات اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این راستا استقبال می‌کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: امروز طلبه‌ها و افراد مذهبی و انقلابی مورد حمله دشمن هستند و ترور شخصیت و ترور فیزیکی می‌شوند، آنها به حذف نیروهای بسیجی و انقلابی روی آورده‌اند که نشان می‌دهد دشمن هنوز ما را در این عرصه مهم می‌داند که یا ما را می‌کشند و یا ترور شخصیتی می‌کنند که امید است در این عرصه موفق باشیم.

پایان پیام / 78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول