اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بهره‌مندی 1650 بیمار کلیوی از خدمات درمانی/ زنجان 430 بیمار دیالیزی دارد

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره اصل بودن ارائه آموزش گفت: مراقبت‌های انجام شده مانع ورود یک هزار و 650 بیمار کلیوی به چرخه دیالیز شده است.

بهره‌مندی 1650 بیمار کلیوی از خدمات درمانی/ زنجان 430 بیمار دیالیزی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی در آئین سی و هشتمین سالروز تاسیس انجمن کلیوی استان زنجان با تشریح سابقه فعالیت این انجمن از سال 63 تا کنون اظهار کرد: این انجمن با حمایت از پنج بیمار با یک اتاق امانی از شهرداری فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه بعد از راه‌اندازی مرکز دیالیز و دفاتر نمایندگی انجمن در اغلب مراکز شهرستانی به 430 بیمار دیالیزی خدمات رایگان درمانی و حمایتی ارائه می‌شود، افزود: مرکز پیوند هم در بیمارستان آیت‌الله موسوی راه‌اندازی شد و در سایر امور هم بیماران را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه با مراقبت‌ و حمایت‌های انجام شده از ورود یک هزار و 650 بیمار از مجموع 2 هزار و 100 پرونده تشکیل شده، به چرخه دیالیز شده است، افزود: نتیجه این فعالیت‌های حضور اجتماعی بیماران است.

طهماسبی چشم‌انداز همه مراقبت‌های انجام شده را احداث ساختمان پنج طبقه با هدف ارائه خدمات دانست و گفت: بخش دیالیز با 30 تخت در حال حاضر به 180 بیمار به صورت یک روز در میان خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به فعالیت مراکز آموزشی با هدف پیشگیری شیوع بیماری اشاره و تصریح کرد: خروجی این برنامه‌های پیشگیری از ورود بیماران به مرحله دیالیز بوده است.

وی داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی و ... از دیگر بخش‌های فعال در ساختمان انجمن دانست و ادامه داد: همه این خدمات به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و برای عموم هم با هدف ارائه خدمات غربالگری ارائه می‌شود.

طهماسبی به روند افزایشی بیماران دیالیزی با بیماری زمینه‌ای دیابت و فشار خون اشاره و تصریح کرد: هزینه‌های درمانی بیماران به ویژه در بخش دیالیز بسیار بالا رفته است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان راه‌کار پیشگیری از ورود بیماران به دیالیز را ارائه آموزش‌ و غربالگری دانست و ادامه داد: ارائه این آموزش‌ها بدون شک منجر به کاهش آمار بیماران ورودی خواهد شد.

وی به جوان بودن حدود 150 بیمار دیالیزی از مجموع 430 نفر اشاره و تاکید کرد: خیران با کمک‌های خود می‌توانند با فراهم کردن زمینه پیوند کلیه برای این افراد، مانع حضور آن‌ها در بخش‌های دیالیزی که عملا زندگی عادی را برای آن‌ها غیرممکن می‌کند شوند.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول