اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در همدان

مسئول بسیج سازندگی سپاه همدان از آغاز ساخت دهکده الگویی اقتصاد مقاومتی با هدف اشتغالزایی در همدان خبر داد و گفت: این دهکده در هفت هکتار و در رسته‌ها و مشاغل مختلف فعالیت خواهد کرد.

احداث دهکده اقتصاد مقاومتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علی قره‌باغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته بسیج، «انقلاب اسلامی» و شجره طیبه «بسیج» را دو یادگار بزرگ امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: به لطف خدا فتنه‌هایی چون، جنگ تحمیلی و توطئه‌ها و بحران‌ها توسط نیروهای بسیجی که همان مردم هستند، دفع شد.

وی با اشاره به برکات بسیج در برهه‌های مختلف حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی در صیانت از کشور گفت: بسیج گام دوم انقلاب باید ویژگی‌های متمایزتری از بسیج گام اول داشته باشد.

مسئول بسیج سازندگی همدان افزود: دنیای غرب در مواجهه با جریان اسلام، بیش‌ از گذشته رو به زوال می‌رود بنابراین دست به هر کاری می‌زند تا به خیال خود نگذارد این اتفاق رخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اجرای یک‌هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی زودبازده از ابتدای سال ۹۸ تا‌کنون در سطح استان خبر داد و ارزش ریالی آنها را بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

قراباغی اهدای بیش از ۸۰۰ سری جهیزیه و توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد ۶۹۵ هزار مورد را از دیگر اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته دانست.

وی از فعالیت ۱۳۷ گروه جهادی با حضور یک‌هزار و ۵۱۶ نفر در مناطق محروم استان از ابتدای سال خبر داد و گفت: ساخت ۳۲ منزل مسکونی، مرمت ۲۴ باب منزل، توزیع ۹ هزار و ۶۱۰ بسته معیشتی، انجام ۵۰۰ ویزیت رایگان، مرمت و بازسازی سه مدرسه و اهدای ۱۸ مورد جهیزیه بخشی از اقدامات جهادگران بوده است.

مسئول بسیج سازندگی همدان با اشاره به برگزاری یک رزمایش در اردیبهشت و خرداد با حضور ۵۱۱ گروه جهادی گفت: در این مرحله نیز برنامه‌هایی چون احداث ۱۲۸ منزل مددجویی، ۱۶۲ مورد مرمت منزل، توزیع ۶۵ هزار بسته معیشتی، ۱۰ هزار ویزیت رایگان، رنگ‌آمیزی و مرمت ۹۲ مدرسه، اهدای ۱۶۰ مورد جهیزیه و توزیع ۴ هزار بسته لوازم‌التحریر اجرا شد.

۴۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند

وی با اشاره به اینکه در رزمایش «جهادگران فاطمی ۲» در هفته بسیج ۴۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند از افتتاح ۶۸ پروژه عمرانی خبر داد‌.

قراباغی با بیان اینکه ۴۰ مورد آن مربوط به مسکن محرومان با ۸ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان اعتبار است گفت: لایروبی قنات، افتتاح انتقال خط آب روستایی، حفاری چاه آب، افتتاح مدرسه و راه روستایی، احداث مجتمع آبرسانی خرمرود در تویسرکان، ۲۰ مخزن بتنی، ایجاد چهار ایستگاه پمپاژ و ۱۰ حلقه چاه از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت دهکده اقتصاد مقاومتی در همدان با هدف اشتغالزایی گفت: این شهرک در رسته‌ها و مشاغل مختلف فعالیت خواهد کرد که در گام نخست احداث یک واحد گلخانه در آن تعریف شده است.

مسئول بسیج سازندگی همدان با تأکید بر اینکه این دهکده در هفت هکتار ساخته خواهد شد ادامه داد: افراد در این فضا علاوه بر آموزش برای ورود به بازار کار، درآمدزایی هم خواهند داشت، ضمن اینکه احداث آن در دیگر نقاط استان نیز در برنامه است.

وی از افتتاح کارگاه‌های تولیدی خبر داد و گفت: راه‌اندازی ۸۲۷ صندوق قرض‌الحسنه با ایجاد ۵ هزار شغل یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج است.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول