اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نخستین آیین نکوداشت ۲۸۰ بانوی شهیده اصفهان برگزار شد/ هرکسی اراده کرد با شهدا اُنس پیدا کند به آن رسید

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همیشه اعتقاد داشتیم که شهیدان زنده‌اند اما آنچه که مهم است این است که نسبت ما با شهدا گاهی اوقات ضعیف است، ما نسلی هستیم که جنگ را ندیده‌ایم اما هرکسی اراده کرد با شهدا اُنس پیدا کند به آن رسید.

نخستین آیین نکوداشت ۲۸۰ بانوی شهیده اصفهان برگزار شد/  هرکسی اراده کرد با شهدا اُنس پیدا کند به آن رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین آیین تجلیل و نکوداشت ۲۸۰ بانوی شهیده اصفهان اظهار کرد: همیشه اعتقاد داشتیم که شهیدان زنده‌اند اما آنچه که مهم است این است که نسبت ما با شهدا گاهی اوقات ضعیف است، ما نسلی هستیم که جنگ را ندیده‌ایم اما هرکسی اراده کرد با شهدا اُنس پیدا کند به آن رسید.

وی عنوان کرد: حجاب معاصرت ما را در بر گرفته و به دلیل هم عصر بودن با این شهدا، نمی‌توانیم آن‌ها را فهم کنیم اما سال‌های آینده این را درک خواهیم کرد.

مقیمی گفت: تصور کنید اگر هر کدام از این شهدا در اروپا بود، برایش چه کارها که نمی‌کردند، ما در این مسأله کم گذاشتیم و شرمنده شهدا هستیم و خودمان هم از این بابت ضرر می‌کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهدا گنجی هستند که هر بار سراغ‌شان برویم مطلب جدیدی به ما اضافه می‌شود و امروز برای سلوک فردی و اجتماعی و عبور از گذرگاه‌ها راهی به جز نسبت برقرار کردن با گنیجه عظیم شهدا نداریم.

 نگارش ۲۰۰ قانون در حمایت از زنان و خانواده

مینو اصلانی رئیس سابق بسیج جامعه زنان کشور در این مراسم اظهار داشت: فتنه‌های اخیر هم برای کشور جای بسی امیدواری دارد، چرا که جلوه حق می‌تواند با بروز شایستگی‌ها در این فتنه‌ها به پیروزی برسد.

وی افزود: ما در مسیر ظهور قرار داریم و طبیعی است که اتفاقات مهمی در این مسیر رخ دهد، در این میان باید توکل به خداوند و اعتماد به او را در خود تقویت کنیم.

اصلانی با بیان اینکه باید برای این نگاه توحیدی تلاش کرد، گفت: فتنه‌ها آنقدر افراد را غربال می‌کند تا افراد خالص بمانند و مسیر را ادامه دهند.

رئیس سابق بسیج جامعه زنان بیان کرد: اگر شناخت و بینش عمیق نباشد، این فتنه‌ها و شایعات را نمی‌توانیم هضم کنیم و باید به این شکل روند جریان حق را دنبال کنیم.

وی با اشاره به شهدای بانوی استان اصفهان عنوان کرد: این ۲۸۰ شهیده اصفهان به ما می‌گویند که زنان چطور باید خودشان را بشناسند و ثبات قدم پیدا کنند.

اصلانی ادامه داد: نگاه خوشبینانه به پیروزی حق باعث می‌شود که بتوانیم حل مسأله کنیم و فرصت‌ها را بشناسیم و از دل تهدیدها فرصت به وجود آوریم، ما می‌توانیم از فرصت برونگرا شدن جوانان برای جبهه حق و امید به آینده و پیروزی حق بهره ببریم.

رئیس سابق بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: نگاه خوشبینانه داریم که پیروزی از آن گفتمان انقلاب اسلامی است و با نگاه آینده‌پژوهی باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه درباره حضور زنان در جامعه، سیاه‌نمایی می‌کنند شانتاژ رسانه‌ای است، احترام به زن ایرانی غیرقابل انکار است، ما از موضوع حجاب عبور کرده‌ایم اما دنیا به دنبال این الگو است و می‌بینند که تأثیر این حجاب چگونه بوده است‌.

اصلانی عنوان کرد: در غرب جنبش‌های عفیفانه زیادی شکل گرفته است که زنان طی آن‌ها به دنبال پوشش عفیفانه‌تر هستند، مثلاً جنبشی دارند که به دنبال یک پوشش سر هستند و می‌گویند که ما در گذشته که پوشش سر داشته‌ایم عزت بیشتری داشتیم، این گفتمان‌ها مباحث تمدنی است و بحث ساده روی یک پوشش نیست‌.

رئیس سابق بسیج جامعه زنان افزود: زنان ما زنان عفیف و فرهیخته هستند، ببینید که یک حرکت مادر شهیدان خالقی‌پور چه غوغایی در دل جوانان غیور ما ایجاد کرد و باید این نعمت‌های الهی را قدر دانست.

وی با بیان اینکه باید هوشمندانه عمل کرده و در دل جوانان‌مان شورآفرینی کنیم، گفت: همچنین به تروج گفتمان علمی بسیار نیاز داریم، نباید این گفتمان فراموش شود و باید با برنامه‌ریزی آن را احیا کنیم؛ اگر گفتمان علمی تضعیف شود، فردیت‌گرایی زیاد می‌شود و انگیزه جوانان را می‌گیرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: همه ما قبول داریم که سوءمدیریت‌هایی هم وجود داشته اما پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم که قابل انکار نیست، در این ۴۰ سال بیش از ۲۰۰ قانون در حمایت از زنان و خانواده نگاشته شده که در نوع خود کم‌نظیر است، البته هنوز تا رسیدن به ساختارهای مطلوب فاصله داریم اما حرکت کلان آغاز شده است.

دانش‌آموزان با شهدا اُنس بگیرند

احمد مقیمی مشاور فرهنگی و هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: همیشه اعتقاد داشتیم که شهیدان زنده‌اند اما آنچه که مهم است این است که نسبت ما با شهدا گاهی اوقات ضعیف است، ما نسلی هستیم که جنگ را ندیده‌ایم اما هرکسی اراده کرد با شهدا اُنس پیدا کند به آن رسید.

وی تصریح کرد: ۲۸۰ شهید زن، یعنی ۲۸۰ گنج؛ امروز می‌توانید فراخوانی در در مدارس دخترانه بزنید که یکی از این شهدا را انتخاب کنید و یک سال با این شهید زندگی کنید، به خانواده‌اش سر بزنید و درباره شهید تحقیق کنید و به این شکل دانش‌آموز با شهید اُنس می‌گیرد.

مقیمی عنوان کرد: حجاب معاصرت ما را در بر گرفته و به دلیل هم عصر بودن با این شهدا، نمی‌توانیم آن‌ها را فهم کنیم اما سال‌های آینده این را درک خواهیم کرد.

مشاور فرهنگی و هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تصور کنید اگر هر کدام از این شهدا در اروپا بود، برایش چه کارها که نمی‌کردند، ما در این مسأله کم گذاشتیم و شرمنده شهدا هستیم و خودمان هم از این بابت ضرر می‌کنیم.

وی ادامه داد: شهدا گنجی هستند که هر بار سراغ‌شان برویم مطلب جدیدی به ما اضافه می‌شود و امروز برای سلوک فردی و اجتماعی و عبور از گذرگاه‌ها راهی به جز نسبت برقرار کردن با گنیجه عظیم شهدا نداریم.

به گزارش فارس، نخستین آیین تجلیل و نکوداشت ۲۸۰ بانوی شهیده اصفهان با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، مسؤولان شهری و استانی و مردم اصفهان برگزار شد.

در این آیین از خانواده شهیدان شیرانی با هشت شهید، خانواده شهیدان سیفی با سه شهید و خانواده شهید مهدوی با پنج شهید در راه انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول