اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تدارک ۱۴ برنامه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در هفته بسیج

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) از تدارک ۱۴ برنامه‌ اصلی در منطقه شرق اصفهان برای هفته بسیج از طرف این ناحیه خبر داد و گفت: اولین برنامه با توجه به وجود قشر جوان و نوجوان در این منطقه و احساس نیاز به ایجاد شور و نشاط، برگزاری مسابقات فوتسال جام شهدای بسیج است که از ۲۹ آبان شروع می‌شود.

تدارک ۱۴ برنامه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا صفری جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) شهر اصفهان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در تشریح برنامه‌های هفته بسیج اظهار کرد: شعار محوری هفته بسیج امسال، «بسیج خدمتگزار، خدمتگزار ملت ایران» است که با توجه به این شعار، هر روز را با عنوانی نام‌گذاری کردیم.

وی افزود: هفته بسیج که از ۲۹ آبان تا ۵ آذر است با عنوان بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت آغاز می‌شود و در ادامه روزهای این هفته به ترتیب با عناوین بسیج مظهر مسجدمحوری و جامعه اسلامی، بسیج مظهر نوآوری و جهاد علمی، بسیج مظهر مردم سالاری و ایران قوی، بسیج مظهر جهاد و شهادت، بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی و بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی نامگذاری شده است.

صفری در بیان جایگاه بسیج با تأکید بر حضور پر قدرت این نهاد در تمام عرصه‌ها به عنوان وظیفه اصلی خود گفت: بسیج از یک منظومه‌ای تشکیل می‌شود که ارکان متفاوتی دارد و هر زمان نیازی احساس شود و باری بر زمین مانده باشد، وظیفه بسیج است که آن نیاز را برطرف سازد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: نقش دیگر بسیج مراقبت از نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و امنیتی بوده و می‌توان گفت بسیج یک سد محکم در برابر نفوذ دشمن است.

وی با اشاره به الگو بودن و الگوسازی بسیج برای آحاد جامعه تأکید کرد: کمک به دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در جهت‌دهی، هدف‌گذاری، امیدبخشی و کمک به انجام مأموریت‌ آن‌ها، از جمله خدمات بسیج بوده که از ابتدا دنبال شده است.

صفری بسیج را یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های مردمی دانست و افزود: نقش بسیج در توسعه مردم سالاری دینی از بدنه جامعه به تمام عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست، به طوری که بسیج بستر ایفای نقش مردم در انجام مأموریت‌ها و وظایف اجتماعی است.

تدارک ۱۴ برنامه ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) در هفته بسیج

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) از تدارک ۱۴ برنامه‌ اصلی در منطقه شرق اصفهان برای هفته بسیج از طرف این ناحیه خبر داد و تصریح کرد: اولین برنامه با توجه به وجود قشر جوان و نوجوان در این منطقه و احساس نیاز به ایجاد شور و نشاط، برگزاری مسابقات فوتسال جام شهدای بسیج است که از ۲۹ آبان شروع می‌شود. 

وی با اشاره به ۱۳۵ شهید این منطقه افزود: تمام تیم‌ها به اسامی شهدای همان منطقه نامگذاری شده‌اند و این مسابقات با نام و یاد این شهدا و با حضور ۲۲ تیم در سالن ورزشی شهدای برسیان برگزار می‌شود.

صفری با اشاره به حضور تیم‌های پزشکی، دندانپزشکی و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در منطقه براآن شمالی گفت: تیم پزشکی با حضور گروه‌های جهادی از بسیج جامعه پزشکان استان حضور دارند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) با بیان اینکه از جمله اقدامات در زمینه اشتغال‌زایی، افتتاح کارگاه‌های قالیبافی در این هفته است، عنوان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان با یک شیوه جدید در این هفته انجام می‌شود؛ گرچه این کار در طول سال هم انجام می‌شود ولی به مناسبت هفته بسیج، مسؤولان منطقه گروه‌بندی شده‌ و در یک روز به دیدار این عزیزان خواهند رفت.

آغاز به کار شوراهای محله‌های اسلامی  به مناسبت هفته بسیج

وی برگزاری گردهمایی شوراهای محله‌های اسلامی که در این هفته برگزار می‌شود را یک ابتکار نو دانست و تصریح کرد: کارکرد آن به این صورت است که تعدادی محله را شناسایی کرده‌ایم و شورایی متشکل از افراد شاخص محل مثل امام جماعت، فرمانده پایگاه، مسؤولان، معتمدان و خیران را برای حل مشکلات منحصر به همان محله، تشکیل داده‌ایم تا افراد مسائل محله و روستای خود را حل و فصل کنند.

صفری بیان کرد: برنامه هر مسجد یک مشاور نیز برای این هفته تدارک دیده شده است و مشاوران در مسجد محله حضور پیدا کرده و خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه می‌دهند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) برنامه دیگر این ناحیه را سرکشی و تجلیل از فرماندهان پایگاه‌ها، عنوان کرد و گفت: تجلیل از بسیجیان گمنام و مخلص با هدف تبدیل به یک فرهنگ و گسترش روحیه بسیجی به عنوان یک مطالبه باید اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا در روستای تیمیارت، غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدای منطقه، برگزاری مسابقات ورزشی و سرودهای خیابانی، اردوهای زیارتی و سیاحتی و برگزاری رزمایش سراسری اقتدار بسیج از دیگر برنامه‌های این ناحیه برای هفته بسیج است.

پایان پیام/۶۳۱۲۹/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول