اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۲۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک دامپروری دوین شیروان تامین شد

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ۲۰ هکتار زمین برای احداث ۱۰۰ واحد دامداری در محل شهرک دامپروری دوین از توابع بخش مرکزی این شهرستان تامین شد.

۲۰ هکتار زمین برای توسعه شهرک دامپروری دوین شیروان تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره امور عشایری شهرستان شیروان، قاسم رضایی سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان اظهار کرد: شرایط واگذاری زمین به عشایر کوچ‌رو که فاقد خانه و دامداری هستند به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی گفت: ۲۰ هکتار زمین با ظرفیت ۱۰۰ واحد دامداری برای ۲۵ هزار راس دام سبک با هدف خدمات‌رسانی، اسکان و ساماندهی عشایر تامین شد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان با بیان اینکه تاکنون ۷۱ واحد دامداری در این شهرک راه اندازی شده است، افزود: در سال‌های گذشته نیز ۱۰۰ قطعه زمین برای اسکان ۱۰۰ واحد دامداری در این مکان به عشایر کوچ‌رو تحویل داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: ۱۳۰ خانواده مشتمل بر ۵۰۰ نفر جمعیت در این شهرک سکونت دارند که ۱۲ هزار راس دام سبک را پرورش می‌دهند که این تعداد از عشایر سالانه ۲۴۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: طرح شهرک دامپروری دوین در قالب ۱۰۰ واحد پرورش بره پرواری ۱۵۰ راسی با مجموع ظرفیت ۱۵ هزار راس دام سبک مطالعه و کار زیرساختی برای ساماندهی ۱۰۰ خانواده از طوایف مختلف عشایر شیروان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، هدف از راه اندازی شهرک، اسکان عشایر منطقه است تا از حالت سنتی کوچرو تغییر رویه داده و دامداری های صنعتی و مقرون به صرفه راه اندازی کنند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول