اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معاون رئیس جمهور: سه برنامه برای مسکن ایثارگران پیش‌بینی شده است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تأمین مسکن ایثارگران گفت: سه برنامه برای مسکن ایثارگران پیش‌بینی شده که طرح اول طرح ملی مسکن است.

معاون رئیس جمهور: سه برنامه برای مسکن ایثارگران پیش‌بینی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به دستاوردهای اصفهان در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: پایه‌گذاری ایران جدید در اصفهان رقم خورده و این استان حق زیادی به گردن مردم دارد. 

وی افزود: هر قطعه‌ای از سرزمین خود را با افتخاری معرفی می‌کنند و اصفهان با وجود کارکردهای زیاد، خود را با شهدا و تشییع ۳۷٠ شهید معرفی می‌کند و این موضوع نشان دهنده سطح بالای درک و بصیرت مردم این منطقه است. 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم توجه به نام و یاد شهدا عنوان کرد: رهبر انقلاب بر این موضوع تأکید کرده‌اند که خیابان‌ها به نام شهدا نام‌گذاری شود هر چند شهدا در نزد ملائک جایگاه بالاتری دارند. 

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه زمانی هویت ما دزیده شد و مرجع و الگوی زندگی ما تغییر کرد، گفت: در بنیاد شهید مطالعه‌ای مبنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی در خانواده‌های شاهد و ایثارگران نسبت به دیگر خانواده‌ها انجام داده‌ایم و در این راستا آسیب‌هایی دیده شد و نشان‌دهنده این است که نیاز به انجام اقداماتی داریم. 

ایثار و شهادت موضوعی همگانی است

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به مرور زمان، به سازمانی معیشت پایه تبدیل شد، عنوان کرد: نگاه امامین انقلاب این است که موضوع ایثار و شهادت مسأله‌ای عمومی است و تنها محدود به ارگان بنیاد شهید نیست. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دستگاه‌ها موظف هستند یک درصد بودجه خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و این موضوع، موضوعی تکلیفی است، گفت: ترویج یک فرهنگ با اعتبار دادن به آن فرهنگ اتفاق می‌افتد و در این راستا مسؤولیت عمومی این شورا این است که در سطح ملی و استانی موضوعاتی را دنبال کند. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: برخی از استان‌ها به‌دلیل ظرفیت فکری خود امکان و ظرفیت راهبری دارند و در این راستا استان اصفهان می‌تواند با ظرفیت خود به میدان بیاید تا اقداماتی بزرگ انجام شود. 

در استان اصفهان ۶ هزار و ۱٠٠ دانشجوی فرزند شهید و ایثارگر داریم

وی با اشاره به آمار فرزندان شهدای شاهد و ایثارگر استان اصهفان خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۱٠٠ دانشجو داریم که میزان دیون‌مان به دانشگاه ۲۸ میلیارد تومان است و اگر اعتبار ۲٠ میلیارد تومان از محل سهام به‌دست‌مان برسد دین‌مان را پرداخت خواهیم کرد، اما این امر، موضوعی عمومی است. 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه در حوزه درمان برخی از سیاست‌های‌مان، سیاست‌های کاملی نیست، اظهار کرد: از سمت بنیاد شهید اعلام شد که به خانواده شهدا و ایثارگردان بدون سقف هزینه‌های درمان پرداخت شود، در حال حاضر ۶۱۶ هزار جانباز داریم که بیش از ۴٠٠ هزار نفر این افراد جانبازان کمتر از ۲۵ درصد هستند، اما نکته این است که اولویت‌بندی میان این افراد مطرح نیست و باید این خدمات بر اساس نوع ایثارگری اولویت‌بندی و لایه‌بندی شود. 

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان امیرالمؤمنین(ع)  گفت: اگر قصد حفظ منزلت ایثار و شهادت را داریم، باید شرایط آن مناسب باشد و اگر تأمین زمین بیمارستان با استان باشد، از سمت بنیاد شهید امکان ارائه ۷٠٠ تخت را داریم، ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستانی ۵ میلیارد هزینه دارد. 

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی جدی برای حوزه سفر و تفریح خانواده ایثارگران و شهدا هستیم، همچنین ۹٠ میلیارد تومان اعتبار برای مراکز توانبخشی در سفر رئیس‌جمهور تصویب شده است و در این راستا استان اصفهان، جزو معدود استان‌هایی است که ۳ مرکز توانبخشی برای جانبازان دارد. 

ایجاد اشتغال برای ۱۸۸۳ نفر در سال ۱۴٠٠ و شش ماهه نخست ۱۴٠۱

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت اشتغال و کارآفرینی گفت: ۷ هزار و ۳۸ نفر در سامانه کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴٠٠ و ۶ ماهه ۱۴٠۱ در استان اصفهان برای هزار و ۸۸۳ نفر بوده و در خصوص استخدام فرزندان شهدا و جانبازان از  ۸٠۲ مجوزی که به استان داده شده ۴۱۴ نفر پذیرفته شده‌اند یعنی استان نتوانسته مجوزها را جذب کند. 

وی با اشاره به آمار تبدیل وضعیت ایثارگران عنوان کرد: ۵ هزار ۴۷۶ نفر تبدیل وضعیت شدند و ۲ هزار و ۴۱۴ نفر باقی مانده‌اند که این مورد نیازمند پیگیری‌های منطقه‌ای و محلی لازم است. 

قاضی‌زاده هاشمی پیرامون تسهیلات اشتغال بیان کرد: سهم ایثارگران استان از تسهیلات اشتغال از محل ۱٠ درصد، ۳ هزار و ۱٠ میلیارد تومان است و به همین میزان به اصفهان کمک خواهیم کرد همچنین استان اصفهان هزار و ۲۶ گلزار دارد که ۵۶ مورد آن ساماندهی نشده است. 

وی در خصوص تأمین مسکن ایثارگران گفت: ۲٠ هزار نفر درخواست مسکن داشته‌اند که ۶ هزار و ۸۹٠ نفر در اولویت اول قرار دارند و در سال ۱۴٠٠ و شش ماهه ۱۴٠۱ ،۵۴۳ واگذاری زمین داشته‌ایم و در بهارستان نیز ۵ هزار و در فولادشهر ۲۵٠٠ واحد برای ایثارگران در نظر شده است. 

بنیاد شهید آمادگی پرداخت ۳٠ درصد هزینه فیلم‌های دفاع مقدس در هر استان را دارد

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تأمین مسکن ایثارگران اظهار کرد: سه برنامه برای مسکن پیش‌بینی شده که طرح اول طرح ملی مسکن است، بخشی دیگر بخش خاصی از ایثارگران هستند که وظیفه پرداخت وام داریم اما این موارد معمولاً تبدیل به مسکن نخواهد شد و برنامه‌ریزی شده با تکمیل ۸٠ درصد مسکن، به ایثارگرانی که آورده اولیه بیاورند، منتقل شود و مدل سوم این است که به شرط آمادگی، زمین‌های خارج از محدوده ارزان قیمت را خریداری کنیم و در ادامه وارد محدوده شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: آمادگی داریم برای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت سالانه در هر استان ۳٠ درصد هزینه ساخت فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس را تأمین کنیم و در این راستا در کشور ۱۲ تفاهم‌نامه انعقاد کرده‌ایم و برای استان اصفهان نیز ۳ میلیارد تومان واریز شده اما این مورد ۲ شرط دارد اول اینکه تیم سازنده تیمی قوی باشد و فیلمنامه آن تبدیل به ضد فرهنگ ایثار و شهادت نشود. 

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول