اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شلیک موشکی کره شمالی؛ پیونگ یانگ: آمریکا از قمار خود پشیمان می‌شود

کره شمالی در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره یک موشک بالستیک شلیک کرد و وزیر خارجه این کشور به آمریکا درباره پشیمان شدن خودش درباره دست زدن به قمار علیه پیونگ یانگ هشدار داد.

شلیک موشکی کره شمالی؛ پیونگ یانگ: آمریکا از قمار خود پشیمان می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمتر از دو ساعت پس از سخنان تند وزیر خارجه کره شمالی علیه نشست سه جانبه سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، پیونگ یانگ یک موشک بالستیک شلیک کرد.

منابع رسانه‌ای غربی خبر دادند، کره شمالی روز پنجشنبه (امروز) یک موشک بالستیک دیگر شلیک کرد و تقریبا همزمان به آمریکا و متحدانش درباره «پاسخ‌های نظامی شدیدتر» پیونگ یانگ هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ در ساعت 10:48 صبج روز پنجشنبه (امروز به وقت محلی) از شهر ساحلی «وونسان» واقع در شرق کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد.

بنا بر روایت این رسانه، تازه ترین شلیک موشک بالستیک کره شمالی در شرایطی صورت گرفته که این کشور تعداد زیادی آزمایش‌ موشکی طی سال جاری انجام داده است. رویترز ادامه داد: «(کره شمالی) همچنین صدها شلیک خمپاره ای به دریا هم انجام داده است در حالی که کره جنوبی و ایالات متحده در حال برگزاری رزمایش نظامی هستند و در برخی از این تمرینات نظامی، ژاپن هم مشارکت داشته است».

به نوشته خبرگزاری رویترز، شلیک موشک بالستیک کره شمالی طی روز پنجشنبه تنها کمتر از «دو ساعت» پس از اظهارات تند «چو سون هوی» وزیر خارجه این کشور علیه نشست سه جانبه سران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن انجام شد.

طی نشست سران واشنگتن، سئول و توکیو، آنها به شدت آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم و بر عزم خودشان برای همکاری امنیتی بیشتر تاکید کردند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست بر تعهد واشنگتن بر تقویت بازدارندگی و دفاع از کره جنوبی و ژاپن با «طیف کاملی از توانمندی‌ها» شامل تسلیحات اتمی تاکید کرد.

«چو سون هوی» وزیر خارجه کره شمالی هشدار داد که رزمایش‌های نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن اقدامی «برای تجاوز» علیه کره شمالی است اما در مهار کره شمالی ناکام مانده است.

به گفته او، اقدامات واشنگتن، سئول و توکیو باعث ایجاد «تهدیدات جدی تر، واقعگرایانه تر و غیرقابل اجتناب» علیه خودشان خواهد شد.

وزیر خارجه کره شمالی هشدار داد: «هر چه ایالات متحده به "پیشنهاد تقویت بازدارندگی گسترده" به متحدانش تمایل داشته باشد و هر چه آنها فعالیت‌های نظامی تحریک آمیز و بلوف آمیز را تشدید کنند، اقدام نظامی جمهوری خلق کره (کره شمالی) شدیدتر خواهد شد».

چو سون هوی افزود: «ایالات متحده به خوبی می‌داند که دارد قمار می‌کند و مطمئنا از این بابت پشیمان خواهد شد».

هشدار شدید این مقام ارشد پیونگ یانگ به واشنگتن و متحدانش در حالی صورت گرفته که آمریکا پیشتر ادعا کرده که کره شمالی از ماه می در تدارک خود برای انجام اولین آزمایش اتمی از سال 2017 است.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در یک بیانیه مشترک بعد از نشست مشترک سران این سه کشور اعلام کردند که هرگونه آزمایش اتمی کره شمالی با «پاسخ محکم و قاطعانه» مواجه خواهد شد.

چو سون هوی وزیر خارجه کره شمالی اما اعلام کرد که فعالیت‌های نظامی این کشور، اقداماتی «مشروع» و «در واکنش» به رزمایش‌های نظامی به رهبری آمریکا در منطقه است.

مقام‌های ارشد پیونگ یانگ بارها اعلام کرده‌اند که رزمایش نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و همچنین تمرینات نظامی با کره جنوبی و ژاپن را اقدامی خصمانه و ـتمرینی برای حمله به کره شمالی» می‌دانند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول