اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سردار رفیعی آتانی: با روحیه بسیجی به بالاترین سطح بازدارندگی دفاعی رسیدیم

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: توفیقات به دست آمده در حوزه موشکی که امروز در بالاترین سطح بازدارندگی قرار داریم از فرهنگ و روحیه بسیجی نشات گرفته است.

سردار رفیعی آتانی: با روحیه بسیجی به بالاترین سطح بازدارندگی دفاعی رسیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که بعد از ظهر امروز در سالن فرماندهی سپاه استان برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج اظهار کرد: با توجه به ویژگی های ذاتی انقلاب اسلامی باید یک نیروی مومن انقلابی مردمی شکل می گرفت که بتواند از این موقعیت ماندگار دفاع کند.

وی افزود: از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صورت خودجوش در کوچه و خیابان و موقعیت های متفاوت از عزت، حیثیت و دارایی انقلاب حفاظت کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطر نشان کرد: مردم در قزوین به صورت خودجوش از شخصیت ها و موقعیت ها حفاظت می کردند تا زمانی که فرمان تشکیل بسیج توسط امام خمینی (ره) صادر شد.

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب تا زمان تشکیل بسیج، بسیج بدون شناسنامه رسمی، ماندگارترین  کارها را انجام داد و همراه با مردم در همه حوادث انقلاب بود اما با فرمان امام(ره) این نهاد مردمی قوی تر از قبل در میدان ها حاضر شد.

وی در ادامه به نقش آفرینی بسیج در سالهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: زمانی که از دفاع مقدس صحبت می کنیم به این معنی نیست که بسیج به عنوان نیروی مردمی و عنصر تک تیرانداز در گردان ها قرار گرفت بلکه بسیج در عالی ترین سطوح جنگ حاضر شد و بسیاری از فرماندهان در زمان جنگ عنوان پاسداری نداشتند اما عنوان فرماندهی داشتند.

وی اضافه کرد: بسیج اهل ناامیدی نیست بلکه برای گره گشایی آمده و همچون همیشه همراه مردم خواهد بود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: ریشه جفایی که این روزها بر پیکره بسیج وارد شد را باید در حضور موثر بسیجیان بالاترین سطح هدایت جنگ و عملیات پیچیده جنگ و پس از آن جستجو کد.

سردار رفیعی آتانی خاطر نشان کرد: بسیج در حوادث و بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله اولین نفر با تمام توان وارد می شد و تا آخرین لحظه پای کار مردم بوده و همچنان نیز هست. حضور بسیج در حوزه های علمی نیز اقتدار آفرین بود و موفقیت هایی که امروز هیمنه دشمن را زیر سوال برده در نتیجه روحیه با صلابت بسیجیان است.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: توفیقات به دست آمده در حوزه موشکی که امروز در بالاترین سطح بازدارندگی قرار داریم نیز از همین فرهنگ بسیجی و روحیه بسیجی شکل گرفته است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اعلام کرد: در دو سالی سالی که بلای عمومی در کل جهان سایه افکند و تلفات گرفت، ملت ایران با ظرفیت بسیجی این بحران را پشت سر گذاشت و بسیج قهرمان با ثبت ایثارگری و اقداماتی ارزشمند و ماندگار خوش درخشید.

وی یاد آور شد: با بررسی اتفاقات اخیر می توان به این نتیجه رسید که این روزهای بسیج شنیدنی تر است، بسیج قدرتمند و تمام کننده همه تهدیدات دشمنان امروز نجیبانه بر حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدافع امنیت مردم شریف ایران است، این روزها بسیج نجیب، با کرامت، با اخلاق و با دستان قدرتمند با وجود ناجوانمردی دشمنان هیچگاه صلابت و اقتدار همراه با رافت اسلامی خود را از دست نداد.

سردار رفیعی آتانی افزود: آمریکایی ها و دشمنان ما در اغتشاشات اخیر ۱۲ راهبرد در کف میدان پیش بینی کرده بودند و آرزو داشتند محقق شود که نشد و خودشان عنوان کردند موفق نشده اند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: مردم قزوین سه رویداد تاریخی رقم زدند و با شرکت در راهپیمایی عظیم، قدرت خود را به رخ کشیدند.

وی اعلام کرد: امروز در جبهه ای قرار داریم که همه دشمنان ما با یک هدف مشترک حضور دارند، دشمنان در جنگ ترکیبی حاضر و در حوزه های رسانه ای و سیاسی وارد شده اند تا به کشورمان آسیب بزنند اما همچون گذشته شکست خوردند.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: ما به همه مردم شریف ایران اسلامی قول می دهیم از حیثیت ملت ایران در حد اعلی دفاع می کنیم و چشم دشمنان این آب و خاک را از حدقه بیرون می آوریم.

سردار رفیعی آتانی گفت: حتی از این روزها که بر ما تاختند گلایه نداریم چرا که حتی جوانان فریب خورده نیز فرزندان ما هستند و مطمئنیم دوباره به خانه بزرگ خود که قلب ملت ایران است باز می گردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: بسیج برخوردار از اعتماد به خداوند متعال است و بسیجی قدرت لایزال الهی را باور دارد و هرگز ترس به دل خود نمی دهد.

وی ادامه داد: رسانه ها زبان صادق سپاه هستند و در این جنگ رسانه ای همه باهم هستیم تا با گذر از سختی ها مردم را خوشحال و امیدوار کنیم، ما معتقدیم در فضایی آرام در دل خانواده بزرگ ایران مشکلات خود را حل می کنیم و برای حل مشکلات به سوی دشمنان خود دست دراز نخواهیم کرد.

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: در ارتباط با کسانی که این روزها در خیابان حضور داشتند در استان قزوین کاهش چشمگیری نسبت به روزهای نخست داشتیم که این موفقیت را مدیون برخورد کریمانه ماموران حافظ امنیت به ویژه بسیج میدانیم.

سردار رفیعی آتانی اعلام کرد: در اغتشاشات اخیر ۲۱۰ مجروح از بسیج و نیروی انتظامی داشتیم در حالی که ۵۰ اغتشاشگر دچار مجروحیت شدند.

وی خاطر نشان کرد: بنای نظام صادقانه برخورد کردن است و همانطور که در انفجار ترکیه شاهد بودید کسی جرات نکرد یک تصویر منتشر کند اما نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدا، عکس مهسا امینی را منتشر کرد و البته مدارک پزشکی را که داشت تا مدت ها به دلیل حفظ کرامت انسانی منتشر نکرد.

سردار رفیعی آتانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پیش از این اعلام کرده بودیم که فضای رسانه ای استان صادق است اما اکنون بعضی آن طور که باید عمل نکرده اند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین مطرح کرد: رسانه ها باید در روز حادثه کنار مردم قرار گیرند امروز روز حادثه بود اما برخی رسانه ها به مردم بی احترامی کردند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز مطرح کردند به فراجا ظلم شد.

وی گفت: همه باید پای میدان بیایم و هرکسی در حوزه تخصصی خود تلاش کند چرا که کسی نمی تواند منکر دشمنی رسانه هایی چون اینترنشنال و بی بی سی و من و تو باشد، این رسانه ها و دشمنان تلاش می کنند تا با بهره گیری از هر بهانه ای ناجوانمردانه به امنیت کشورمان آسیب بزنند.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج بیان کرد: برنامه های متنوعی در هفته بسیج پیش بینی شده و توقع داریم در هفته پر بار بسیج رسانه ها یاریگر سپاه و بسیج باشند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اعلام کرد: در هفته بسیج هر روز نیز به یک نام نامگذاری شده و ۲۹ آبان ماه به نام بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت نامگذاری شده است.

سردار رفیعی آتانی گفت: روز ۳۰ آبان روز بسیج مظهر مسجد محوری در جامعه اسلامی، اول آذر بسیج نوآوری و جهاد علمی، دوم آذر بسیج و مردم سالاری و ایران قوی، روز سوم بسیج مظهر مجاهدت و چهارم بسیج مظهر ایمان و تربیت اسلامی و روز پنجم بسیج مظهر مقاومت و اقتدار ملی نامگذاری شده است.

وی به فعالیت های صورت گرفته در حوزه سازندگی و پیشرفت اشاره کرد و گفت: امروز روز تحقق وعده های سپاه است و اعلام می کنیم ۳۳۰ گروه جهادی در ۱۲ عرصه تخصصی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی به میدان می آیند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان عنوان کرد: ۸۰ نوع برنامه شاخص و بیش از هزار و ۱۳۶ عنوان برنامه ای که به عنوان ریز برنامه پیش بینی شده است.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: در این ایام افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در عرصه آب شرب روستایی، راه و بهداشت و سلامت خواهیم داشت و افتتاح ۷ کارگاه اقتصاد مقاومتی نیز صورت خواهد گرفت.

سردار رفیعی آتانی بیان کرد: برگزاری رزمایش کمک های مومنانه از دیگر برنامه های این هفته است و بر این اساس بیش از ۱۰ هزار بسته توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: اعتبار و افتخار سپاه و بسیج خدمت و نوکری برای مردم است و این را با جان و آبروی خود اثبات کرده و می کنیم.

این مقام ارشد نظامی توضیح داد: مردم ما به توان، نشاط، انگیزه و پای کار بودن بسیج و سپاه اعتماد داشته و دارند چراکه بسیج و سپاه نشان داده اند تا رسیدن کارها به قله هرگز دست از تلاش بر نمی دارند.

سردار رفیعی آتانی بیان کرد: در خصوص دستگاه های فرهنگی قطعا کوتاهی هایی شده که اگر عملکرد ما متناسب با نقشه و مهندسی فرهنگی بود وضع بهتر از وضع فعلی بود.

وی یاد آور شد: سپاه استان با ورود خود تحول بزرگی در بسیج دانش آموزی به وجود آورد و بالاترین حضور در راهیان نور را در بین استان ها در سراسر کشور رقم زد و برای نخستین بار اردوی راهیان نور دانش آموزی به غرب کشور صورت گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول