اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

400 کارآفرین در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری گفت: هرکس بتواند یک ماشین صنعتی را روشن کند و یا یک نیروی کار را مشغول کند کارآفرین محسوب می‌شود که ۴۰۰ نفر با این ویژگی‌ها در استان مشغول فعالیت هستند.

400 کارآفرین در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، امین مالکی امروز در نشست خبری مدیر ل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و رئیس کانون کارآفرینی استان با اصحاب رسانه، گفت: در سراسر دنیا کارآفرینان به عنوان متولی اصلی کارآفرینی و مولد تولید و پیشرفته در استان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند که در این استان بر خلاف همه استان‌های کشور در سنوات گذشته توجهی به کارآفرینان نشده است.

رئیس کانون کارآفرینان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها برای کارآفرینی در استان ایجاد شده که امیدواریم به نتیجه برسد، افزود: توسعه کارآفرینی به عنوان اجرایی‌ترین راه حل برای برون‌رفت از مشکلات کمک‌کننده است، کارآفرینی در دنیای امروز با ۵ سال گذشته متفاوت شده و به سمت کارآفرینی نوآورانه حرکت کرده است.

دانشگاه باید به سمت ایجاد اشتغال و ایده‌پردازی حرکت کند

مالکی بیان داشت: دانشگاه باید به سمت ایجاد اشتغال و ایده‌پردازی حرکت کند و نقش دانشگاه امروز این است که ایده‌ها را پیدا کند، گسترش دهد و برای اجرا فرهنگ‌سازی کند.

رئیس کانون کارآفرینان استان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه، پارک علم و فناوری و جامعه سرمایه‌گذاری را سه ضلع مثلث بدانیم بهتر می‌توانیم در راستای توسعه کارآفرینی قدم برداریم اما متاسفانه هر کدام از این ضلع‌ها به صورت موازی کار می‌کنند.

ایده‌ها در استان به تولید منجر نمی‌شود

وی با بیان اینکه روند اجرا شدن ایده‌ها در ، افزود: متأسفانه ایده‌ها در استان به تولید منجر نمی‌شود و درواقع دست کارفرما در دست صنعت قرار نگرفته است.

مالکی غفلت از زیرساخت‌های استان، عدم حرفه‌آموزی شرکت‌های در حال رشد، نبود زیرساخت‌های فیزیکی برای شرکت‌های در حال رشد، فقدان وجود حمایت مالی برای شرکت‌های تازه تأسیس و عدم تایید نظام ساختار آموزی برای کارآفرینان را از مشکلات کارآفرینان برشمرد.

وی افزود: اصلاح و بازآفرینی جدی بانکی برای شرکت‌های تازه تأسیس، ایجاد و توسعه بانک‌های خصوصی ویژه کسب‌وکارهای کوچک، اصلاح و بازنگری قانون کار، پایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی، آموزش کارآفرینان در مقاطع تحصیلی، توسعه خوشه‌ها و شهرک‌های اقتصادی، توسعه صندوق‌های مستقل سرمایه‌گذاری و توسعه فرهنگ کارآفرینی از طریق مستند و فیلم‌های کارتونی موجب رفع برخی مشکلات می‌شود.

مالکی در پایان با بیان اینکه ۹۵ درصد صنایع استان صنایع کوچک هستند، گفت: همدلی و همراهی سبب حرکت زیرساخت‌های ایجاد شده به سمت تولید می‌شود و حمایت دستگاه‌های دولتی و اتحاد سبب می‌شود تا ۲ سال آینده با معضل اشتغال و عدم نیروی کار مقابله کرد.

شهرام زارع در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان در حوزه بیکاری در رتبه ۱۴ قرار گرفته است، اظهار داشت: هرکس بتواند یک ماشین صنعتی را روشن کند و یا یک نیروی کار را مشغول کند کارآفرین محسوب می‌شود که ۴۰۰ نفر با این ویژگی‌ها در استان مشغول فعالیت هستند.

ضعیف‌ترین شورای  بانک‌ها در استان

رئیس خانه صنعت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر کدام از این کارآفرینان می‌توانند صنعتی را تولید کنند که حرف اول کشور را بزند، افزود: در این استان کارآفرین مشکل بزرگی در شورای هماهنگی بانک‌ها دارد که ۷ سال است حل نشده است.

وی گفت: استاندار دولت سیزدهم فعالیت خود را در این راستا شروع کرده است و امیدواریم مشکل شورای هماهنگی بانک‌ها به زودی حل شود.

زارع در پایان افزود: یکی از دلایل موفقیت در شرکت‌های بزرگ همراهی دولت با کارآفرین است که تسهیلات بانکی با سود کم و زمان بیشتر یکی از این حمایت‌ها است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول