اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو: نشانه‌ای از حمله عمدی به لهستان وجود ندارد

دبیرکل ناتو با بیان اینکه موشکی که به لهستان برخورد قریب به یقین از پدافند هوایی اوکراین شلیک شده، اما گفت که باید منتظر نتیجه تحقیقات تکمیلی ماند.

ناتو: نشانه‌ای از حمله عمدی به لهستان وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اذعان مقامات آمریکایی به دست نداشتن روسیه در برخورد موشک به جنوب لهستان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم این اطلاعات را تایید کرد.

استولتنبرگ امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری بعد از جلسه اضطراری ناتو در این‌باره، گفت: «درباره انفجار لهستان صحبت کردیم و توسط لهستانی‌ها و ارتش این کشور از روند تحقیقات مطلع شدیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هیچ نشانه‌ای از حمله عمدی روسیه به لهستان وجود ندارد، توضیح داد: «موشکی که به لهستان برخورد قریب به یقین از پدافند هوایی اوکراین شلیک شده است».

دبیرکل ناتو ضمن اشاره به توافق اعضای این ائتلاف نظامی برای هوشیار و آرام ماندن، اظهار داشت: «ما هیچ اطمینانی نداریم که پرتاب موشک عمدی بوده یا اینکه روسیه در حال اقدام علیه ناتو است. باید منتظر نتیجه تحقیقات بمانیم».

طبق این گزارش، استولتنبرگ با بیان اینکه ناتو سامانه‌های پدافندی و ضدهوایی بیشتری را به سمت جبهه شرقی منتقل می‌کند، گفت: «ما به نظارت و ارزیابی وضعیت ادامه خواهیم داد تا ببینیم آیا کارهای بیشتری برای تقویت حضورمان در آنجا باید انجام شود یا خیر».

وی همچنین برای رد کردن اظهارات مقامات روسی مبنی بر اینکه اوکراین عامدانه به جنوب لهستان شلیک کرده، افزود: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که برخورد موشک‌ها به لهستان از سوی نیروهای اوکراینی عمدی نبوده است».

دبیرکل ناتو در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نخست‌وزیر لهستان مبنی بر احتمال فعال کردن ماده چهارم معاهده این ائتلاف، تاکید کرد که کشورهای عضو قصدی برای استفاده از این موضوع جهت آغاز مشورت‌های نظامی ندارند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه قطعاتی از لاشه موشک سامانه پدافندی اس-۳۰۰ متعلق به اوکراین در محل حادثه در لهستان شناسایی شد، گفت در جریان عملیات روز گذشته هیچ حمله‌ای به کی‌یف انجام نگرفت. (جزئیات بیشتر)

عصر چهارشنبه بود که رسانه‌های لهستانی ادعا کردند موشک شلیک شده توسط روسیه به روستایی در جنوب این کشور برخورد کرده و بر اثر آن دو نفر جان خود را از دست دادند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول