اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای ۱۱۰ هزار برنامه هفته بسیج در مازندران/ برگزاری یادواره شهدای رسانه

فرمانده سپاه کربلا از برگزاری یادواره شهدای رسانه‌ای استان با حضور سردار نقدی در هفته بسیج خبر داد و گفت: ۱۱۰ هزار برنامه در هفته بسیج در سراسر مازندران برگزار می‌شود.

اجرای ۱۱۰ هزار برنامه هفته بسیج در مازندران/ برگزاری یادواره شهدای رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج خدمت‌گزار مردم، کاربردی و واقع‌بینانه بوده و این امر مصداق عملکرد واقعی بسیج در این ایام بوده است.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی به درستی از اهمیت، وجود و کارایی بسیج مطلع و از قدرت آن بیمناک هستند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف نقش بسزایی در توسعه کشور داشته است، گفت: هر فردی برخوردار از تفکر بسیجی که از منش امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نشات گرفته، بسیجی است.

مسلمی اضافه کرد: بخشی از دولتمردان انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال به تذکرات امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با بسیج توجه نکردند و برخی از تئوری‌پردازان به اصطلاح روشنفکر، استکبار را فقط در موقعیت جغرافیایی آن خلاصه کرده‌اند.

فرمانده سپاه کربلا گفت: هر فردی که داری تفکر آمریکایی است از نظر ما به عنوان کشور استکباری محسوب می‌شود، امروز به واسطه قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که یادگار امام راحل است، از گذرگاه‌های بسیار سخت و فتنه‌های بسیار بزرگی عبور کردیم، هر صحنه و فتنه‌ای شرایط خاص خودش را داشت و بسیج سعی کرده به اقتضای فتنه خودش را تطبیق داده و برای مقابله اقدام کند.

وی با اشاره به فتنه‌های صورت گرفته در استان مازندران، افزود: از فتنه جنگل تا سایر مباحثی که کشور احتیاج داشته بسیج به صورت مناسب ورود پیدا کرده، حضور بسیج تنها در بحث مقابله با دشمن نبوده بلکه نقش بسیج در مناسبت‌های اجتماعی بسیار پررنگ تر بوده مثل حوادث سیل، زلزله و حتی در سال‌های اخیر بحث ورود بسیج برای تسریع در کار تزریق واکسن از جمله اقدامات این نیروی اثرگذار انقلاب اسلامی ایران است.

مسلمی شعار محوری سال جاری را بسیج خدمت‌گزار ملت ایران اعلام کرد و افزود: برنامه‌های این هفته از یک شنبه هفته بعد آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه پیدا می‌کند و در این هفته ۱۱۰ هزار برنامه در هفته بسیج در سراسر استان مازندران برگزار می‌شود.

وی گفت: شاخص‌ترین برنامه‌های هفته بسیج افتتاح پروژه‌های است که در طول یکسال کلنگ‌زنی شد که برای این پروژه‌ها ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است

سردار مسلمی ادامه داد: به واسطه فعالیت بسیج در همه ارگان‌ها، ادارات مختلف برنامه‌های ویژه‌ای را در این ایام در دستور کار دارند.

وی از برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه، مواسات و همدلی در سطح استان خبر داد و افزود: همکاران ما در حوزه هنری و روابط عمومی تهیه و تدوین ویژه برنامه‌هایی را در برنامه کاری خود دارند تا دستاوردهای بسیج را به نوعی منعکس کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران برگزاری المپیاد ورزشی را در تعدادی از شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در برخی از شهرستان‌ها همایش یادیاران با عنوان علمداران ولایت را برنامه‌ریزی کرده ایم.

وی از برگزاری یادواره شهدای رسانه‌ای استان مازندران با حضور سردار نقدی خبر داد و افزود: تجمع بزرگ دانشجویان هم در سالن ورزشی دانشکده امام محمدباقر (ع) در این سفر پیش‌بینی شده است.

در ادامه امیر سادات‌کرمی مسؤول بسیج دانشجویی استان مازندران از برگزاری پنجمین کنگره بسیج دانشجویی در استان مازندران، خبر داد و گفت: ستاد شهرستانی با حضور مسؤولان و متولیان هر شهر تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم که برای هر شهید یک شناسنامه تصویری از اهم فعالیت زندگی آنها تهیه کنیم که در حال حاضر این آرشیو موجود نیست.

مسؤول بسیج دانشجویی استان مازندران، اضافه کرد: بانک اطلاعات کامل با همه مشخصات دانشجویان شهید در دستور کار است و به عنوان نمونه در بین شهدای دانشجویی افرادی فعال بودند که به عنوان هنرمند در زمان زندگی‌ خودشان فردی شناخته شده بودند.

وی با بیان اینکه در استان ۲۵۰ شهید دانشجو داریم، اضافه کرد: تجلیل از خانواده شهدای دانشجویی در این کنگره، برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان شهدای دانشجو و فضای‌سازی شهرستانی هم در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

مسؤول بسیج دانشجویی مازندران در ادامه از برگزاری اردوی راهیان پیشرفت ویژه دانشجویان کشور خبر داد و افزود: کشورهای ما در طول ۴۳ سال پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف کسب کرده و برنامه داریم که دانشجویان ما به صورت حضوری در مراکز مختلف کشور حضور پیدا کنند.

 

به گزارش فارس، در  پایان این نشست خبری از پوستر پنجمین کنگره ۲۵۰ شهید دانشجویی استان مازندران رونمایی شد.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول