اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» روی آنتن شبکه دو

مستند سینمایی دستمال سرخ‌ها جمعه ۲۷ آبان ساعت ۲۱:۲۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

مستند سینمایی «دستمال سرخ‌ها» روی آنتن شبکه دو

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند سینمایی دستمال سرخ‌ها به کارگردانی و نویسندگی حنظله تاج‌الدینی و تهیه‌کنندگی حسین اسدی‌زاده به روایت چگونگی شکل‌گیری گردان دستمال سرخ‌ها، شهادت شهید اصغر وصالی و شهید علی تیموری از فرماندهان این گردان، جنایات گروهک تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره دارد.

اصغر وصالی فرمانده شجاع گردان دستمال سرخ‌ها است. او در منطقه پاوه برای سرکوب منافقین و کوموله‌ها با وجود کمبودها تلاش می‌کند. جنایات گروهگ تروریستی منافقین آنقدر زیاد است که شهید چمران نیز در کنار او به آزادی پاوه و کردستان مشغول می‌شود.  پس از چندی جنگ ایران و عراق آغاز شده و اصغر وصالی شهید می‌شود. پس از او جوانی ۲۰ ساله به نام علی تیموری فرماندهی گردان چریکی دستمال سرخ‌ها را به دست می‌گیرد و با نبوغ نظامی خود این گردان را حفظ کرده و به شهادت می‌رسد.

دستمال‌سرخ‌ها در سازمان هنری رسانه‌ای اوج و خانه مستند تهیه شده و جمعه ۲۷ آبان ساعت ۲۱:۲۰ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول