اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فارس من| جابجایی ایستگاه میانی زباله بجنورد تا انتهای سال جاری

زباله بجنورد سال‌هاست که پس از جمع‌آوری از سطح شهر با کامیون‌هایی به سمت محل دپوی موقت که در بیخ گوش شهربجنورد قرار دارد حمل و تجمیع و سپس در کوه بابا موسی جمع‌آوری و مدفون می‌شود، همین نزدیکی محل دپوی موقت به بجنورد باعث شده تا مردم نسبت به جابه‌جا نشدن این محل گلایه هایی را داشته باشند.

فارس من| جابجایی ایستگاه میانی زباله بجنورد تا انتهای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موضوع دفنگاه موقت زباله بجنورد حالا چند سالی است که به یکی از پربحث ترین و البته پر وعده ترین موضوعات شهری این شهرستان تبدیل شده است.

این دفنگاه استاندارن، فرمانداران، شورای شهر و شهرداران زیادی به خود دیده است ولی انگار هیچ یک از آنها زورشان به جابجایی این محل نرسیده و هر کسی آمد و حرفی زد و رفت!

وضعیت بازیافت‌ زباله بجنورد چگونه است

زباله بجنورد سال‌هاست که پس از جمع‌آوری از سطح شهر با کامیون‌هایی به سمت محل دپوی موقت که در کیلومتر ۳ جاده بجنورد به شهرک گلستان این شهرستان قرار دارد، تجمیع و سپس در کوه بابا موسی جمع‌آوری و مدفون می‌شود.

محل دپوی موقت زباله بجنورد در نزدیکی شهر بجنورد قرارگرفته و همین موضوع باعث شده مردم بخش شمالی شهر بجنورد، روستای علی‌آباد و شهرک گلستان از بوی بد زباله‌ها در امان نمانند.

همچنین اگر بعد از وزش باد به این محل سری بزنید پخش شدن انبوه زباله‌های پلاستیکی در این محل را مشاهده خواهید کرد که متأسفانه منظره خوبی را به این بخش از شهر نداده است.

روزانه بیش از ۱۳۷ تُن زباله در شهر بجنورد تولید می‌شود و دفع و دفن نامناسب و غیراصولی این زباله‌ها در طبیعت بکر مناطق شمالی شهر در پای کوه‌ موسوم به بابا موسی٬ علاوه بر آسیب‌های جبران‌ناپذیر زیست‌محیطی٬ مشکلات فراوانی را نیز برای مردم ساکن در آن مناطق ایجاد کرده است.

دفن غیراصولی زباله‌های بجنورد در شمالی‌ترین نقطه این شهر٬ پای ارتفاعاتی شیب‌دار و در حوالی یک منطقه پرجمعیت در مرکز استان خراسان‌شمالی٬ مشکل بزرگی است که هنوز هم حل آن٬ از کوچه پرپیچ‌وخم جلسات اداری فراتر نرفته است.

دفنگاه موقت زباله بجنورد باید تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد

جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، در خصوص فعال‌سازی دفنگاه موقت زباله بجنورد اظهار کرد: موضوع پسماند یکی مهم‌ترین معضلات حوزه خدمات شهری بجنورد است و با توجه به حجم بالای زباله که هرروزه وارد طبیعت می‌شود مورد دغدغه و دستگاه متولی است.

وی گفت: پیش‌بینی‌شده این موضوع با توجه به اینکه روند آماده‌سازی به جهت یک سری اشکالات قانونی بین راه و شهرسازی و شهرداری وجود داشت و به جهت مکان فعلی وارد مناقشه بود هم‌اکنون این مشکل حل‌شده است.

رئیس شورای شهر بجنورد افزود: بخشی نیز که تأمین اعتبار است و باید در بحث اعتبارات ملی و استانی موردبررسی قرار گیرد و امیدواریم به‌زودی این موضوع نیز برطرف شود، اما چیزی که مشخص است این محل باید در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

عین بیگی در خصوص کارخانه کمپوست بجنورد نیز گفت: چندین سال است که چند میلیارد پول بیت‌المال دپو شده و این موضوع نیز نیاز به پیگیری بین دستگاهی دارد تا درصورتی‌که اگر نیاز به فعال شدن کارخانه است فعال شود و درصورتی‌که نیاز به جابه‌جایی نیز است این جابه‌جایی صورت گیرد.

هر چند در پس برخی صحبت های غیر رسمی مسئولان شهری و استانی صحبت از جابجایی این محل تا پایان تابستان بود اما آخرین زمان وعده داده شده پایان سال جاری است و باید دید این اتفاق خواهد افتاد یا خیر!

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول