اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی برای خنثی سازی تحریم‌ها و دسیسه چینی‌های آمریکا و غرب

وزیر امور خارجه در دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس ضمن تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی در خنثی سازی تحریم‌ها و دسیسه چینی‌های آمریکا و غرب، خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی شد.

تشریح اقدامات دستگاه دیپلماسی برای خنثی سازی تحریم‌ها و دسیسه چینی‌های آمریکا و غرب

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، نشست هم اندیشی و تبادل نظر وزیر امور خارجه با رؤسا و نایب رئیسان گروه‌های دوستی مجلس شورای اسلامی با سایر کشورها، سه شنبه شب ۲۴ آبان ماه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست، رؤسا و نایب رئیسان گروه‌های دوستی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی ضمن تأکید بر ضرورت ارتقای دیپلماسی پارلمانی و استفاده از ظرفیت بالای آن در پیشبرد سیاست خارجی کشور، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه راهکارهای پیشنهادی خود در این زمینه و نیز سایر موضوعات با اهمیت مرتبط با سیاست و روابط خارجی پرداخته و تعامل و هم افزایی بیشتر بین مجلس شورای اسلامی و دستگاه دیپلماسی را مورد تأکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست پیشنهادات و راهکارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گروه‌های دوستی پارلمانی در خصوص ارتقای دیپلماسی پارلمانی را سازنده و واجد اهمیت ارزیابی و بر لزوم تقویت تعامل مستمر و مؤثر وزارت امور خارجه و نمایندگان مجلس و اعضای انجمن‌های دوستی پارلمانی با هدف تقویت کنشگری دیپلماسی پارلمانی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این نشست با تحلیل تحولات سیاسی بین‌المللی جاری و اشاره به فشار فزاینده و اعمال تحریم‌ها و دور تازه دسیسه پیچیده آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدامات دستگاه دیپلماسی کشور در راستای خنثی سازی این روند را تشریح کرده و خواستار بهره گیری بیشتر از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی در این راستا شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول