اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اوضاع افغانستان محور دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان و سفیر آمریکا

وزیر امور خارجه ازبکستان با سفیر جدید آمریکا در این کشور در شهر «تاشکند» دیدار و در مورد اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

اوضاع افغانستان محور دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان و سفیر آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ولادیمیر ناراف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «جاناتان هنیک» سفیر جدید آمریکا در این کشور در شهر «تاشکند» دیدار و در مورد اوضاع افغانستان تبادل نظر کردند.

سفیر جدید آمریکا در این دیدار استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه ازبکستان کرد.

وزیر امور خارجه ازبکستان در این دیدار سفیر جدید آمریکا را به مناسبت تعیین وی به عنوان سفیر تبریک گفت و برای وی در انجام این ماموریت دیپلماتیک پرمسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار روند اجرای توافقات به دست آمده و همچنین برنامه مراسم‌های قریب الوقوع در سطح دوجانبه و در قالب C5+1 مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بر موجودیت امکانات برای توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری از طریق جذب سرمایه و فناوری‌های آمریکایی در اقتصاد ازبکستان، ایجاد کارخانجات مشترک در زمینه‌های نساجی، داروسازی، انرژی، فن آوری‌های اطلاع رسانی، تقویت همکاری‌های مالی تاکید شد.

طرفین در مورد اوضاع افغانستان با توجه به ضرورت ارائه کمک بین المللی به این کشور تبادل نظر کردند.

«جاناتان هنیک» یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکا است.

وی در سال گذشته میلادی به عنوان مدیر دانشکده وزارت امور خارجه آمریکا در کالج اطلاع رسانی و فضای مجازی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا فعالیت کرده است.

هنیک پیش از این به عنوان معاون دستیار وزیر امور خارجه در دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی فعالیت کرده است. همچنین مسئول دیپلماسی عمومی و روابط رسانه‌ای در کشورهای آسیای مرکزی و همچنین آسیای جنوبی و مرکزی بود.

«جاناتان هنیک» متولد شهر «نیویورک» است و به زبان‌های روسی، پرتغالی، ترکی و آذربایجانی تسلط دارد. دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه هاوایی، کارشناسی ارشد در روابط بین‌الملل از دانشگاه کلمبیا در «نیویورک» و مدرک کارشناسی از کالج کلمبیا است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول