اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اتمام عملیات مرمت جاده بجنورد به آشخانه شاید تا پایان سال/ با کمک رسانه ‌می‌توان درجهت توسعه استان گام برداشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خصوص زمان اتمام عملیات تعمیر محور بجنورد به آشخانه، گفت: با توجه به شرایط جوی، پیش‌بینی خاصی از زمان اتمام کار وجود ندارد اما تمام تلاش بر این است که تا پایان سال این عملیات به اتمام برسد.

اتمام عملیات مرمت جاده بجنورد به آشخانه شاید تا پایان سال/ با کمک رسانه ‌می‌توان درجهت توسعه استان گام برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در بجنورد و در دیدار با خبرنگاران این خبرگزاری اظهار کرد: مجموعه رسانه ها می توانند در کنار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشند و با انعکاس مشکلات مردمی بتوانیم آن ها را برطرف کنیم و در جهت توسعه استان گام برداریم.

وی در خصوص تعمیرات مسیر جاده بجنورد به آشخانه و در محدوده روستای خندقلو، گفت: یک طرف جاده که مسیر رفت به بجنورد به آشخانه است اکنون به صورت ۲ طرفه تردد جریان دارد و در سمت دیگر این جاده نیز هم اکنون عملیات تعمیر در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در خصوص اینکه پیشتر اعلام شده بود کار این مسیر تا ابتدای آذرماه به اتمام می‌رسد نیز افزود: متاسفانه در بحث قرارداد با پیمانکار ایراداتی به وجود آمد و همین موضوع باعث توقف کار در این این محل شد، اما اکنون عملیات در حال اجرا است و با توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم هر زمان که شرایط جوی اجازه دهد فعالیت در آن محل انجام می‌شود.

مشتری گفت: با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی خاصی از زمان اتمام کار وجود ندارد اما تمام تلاش بر این است که تا پایان سال این عملیات به اتمام برسد.

وی به پراکندگی بالای روستاها در استان اشاره کرد که این موضوع باعث شده جمعیت برخوردار از راه آسفالت روستایی در یک مسیر کم باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: پیگیری و تکمیل راه های روستایی با توجه به این که شاخص استانی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است در دستور کار قرار دارد تا این شاخص را ارتقا بدهیم ضمن این که بازسازی ناوگان راهداری، مسافری و باری، تامین روشنایی، احداث مجتمع های خدماتی رفاهی، ایمن سازی جاده، تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه جاده، بهسازی رویه راه ها و رفع نقاط پرحادثه از جمله اقداماتی است که آن ها را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به افزایش سرقت تابلو علائم و پایه گاردریل در حاشیه جاده ها گفت: به همین دلیل خط کشی محورها مدنظر است تا سرقت و خطرات ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

مشتری اضافه کرد: سن ماشین آلات راهداری ۲۲ سال به بالاست و عمر ناوگان باری نیز بالای ۲۵ سال است.

وی افزود: با توجه به بازدید و ورود استاندار به موضوع شهرک حمل و نقل امیدواریم مشکلات این شهرک برطرف شود.

مشتری به آمادگی زمستانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم در خصوص تامین، تعمیر و تجهیز ماشین آلات زمستانی، نیروی انسانی، شن و نمک و… انجام شده و دنبال افزایش آن هستیم.

وی در بخش دیگری به تصادفات جاده ای در محور بجنورد به باباامان اشاره کرد و گفت: جمع آوری گاردریل های رفوژ میانی این مسیر و نصب نیم نیوجرسی به منظور ارتقای ایمنی و‌ همچنین مبلمان جاده ای  در دستور کار است.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول