اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وجود ۶۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های سوادکوه/ اجرای طرح نذر کتاب

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه با اشاره به فرسودگی کتابخانه‌های زیراب و الاشت از وجود ۶۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های سوادکوه خبر داد.

وجود ۶۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های سوادکوه/ اجرای طرح نذر کتاب

شهرزاد نصرالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه شعار سی‌امین دوره هفته کتاب «ما همانیم که می‌خوانیم»، گفت: ۳ کتابخانه عمومی نهادی شهری با بیش از ۶۸ هزار نسخه کتاب و حدود هزار و ۹۵۰ عضو در شهرستان سوادکوه دایر است.

وی گفت: کتابخانه شهید کمیل ایمانی زیراب با ۲۶ هزار نسخه کتاب و هزار و ۱۰۰ عضو، کتابخانه آیت‌الله محمد مجتهد‌فارابی با ۲۶ هزار جلد کتاب و هفتصد و ۵۰ عضو و کتابخانه شهدای الاشت ۱۶ هزار جلد کتاب با صد عضو فعالند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه کتابخانه‌ها از حالت سنتی مخزن و امانت کتاب خارج و در حال تبدیل شدن به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند، افزود: کرونا از عوامل کاهش اعضای کتابخانه‌ها شده بود و با بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها و اجرای برنامه های مختلف درصدد جبران کاهش اعضا هستیم.

وی با بیان اینکه فرسودگی کتابخانه‌های زیراب و الاشت از دغدغه‌های ما است، تصریح کرد:  همراهی دستگاه‌های مربوطه در احداث فرهنگ‌سرا در محل کتابخانه در این شهرها در قالب طرح بازآفرینی شهرها می‌توانست فرصت مناسبی برای بهره‌مندی شهروندان فرهنگ دوست از خدمات فرهنگی متنوع و متمرکز باشد.

رئیس اداره کتابخانه عمومی سوادکوه گفت: کتابخانه عمومی زیراب مورد علاقه و استقبال شهروندان بوده، ظرفیت پرورش استعدادهای مختلفی را دارد، اعضای فعال این کتابخانه طی سالیان عناوین مختلفی را کسب کردند، اما مکان مناسب برای ارائه خدمات درخور شان شهروندان و جذب و افزایش اعضا موجود نیست.

نصرالله‌زاده، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهادی عمومی و غیردولتی است، از منابع مالی مهم کتابخانه‌ها هم طبق ماده ۶ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی از نیم درصد درآمدهای مشمول شهرداری‌هاست و با وجود مشکلات مالی شهرداری‌ها به خوبی صورت نگرفته و کتابخانه ها را مشکلات متعدد مواجه کرد.

وی با تقدیر از اعضای محترم انجمن کتابخانه ها، خیران و دستگاه‌های فرهنگی از علاقمندان کتاب و کتاب‌خوانی خواست در طرح‌های نذر کتاب، و «اهدای کتاب، اهدای دانایی» کتاب‌های نو و بدون استفاده خود را برای بهره‌مندی علاقمندان به کتابخانه ها اهدا کنند.  

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سوادکوه، تقدیر از کتاب‌خوانان برتر، بازدید اقشار مختلف از کتابخانه‌ها، حضور کتاب‌داران در مدارس برای تشویق به مطالعه، ویژه برنامه های بخش کودک از جمله کتابسازی، قصه گویی، کتابخوانی،  نشست های کتابخوان و عضویت رایگان در کتابخانه در ۲۴ آبان‌ماه را از برنامه‌های هفته کتاب ذکر کرد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول