اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خبر خوب|مازندران عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات غیرعادی در جمعیت طیور بومی و صنعتی استان که نشان دهنده بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد، نداشتیم.

خبر خوب|مازندران عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران امروز درباره احتمال شیوع آنفلوآنزا فوق حادپرندگان در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات غیرعادی در جمعیت طیور بومی و صنعتی در  استان که تاییدی بر بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشد، نداشتیم.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای پرورش طیور صنعتی در مازندران به  رعایت ضوابط و مقررات امنیت زیستی و جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی ملزم شدند، افزود: تاکنون  علائمی از  بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداشته اند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان کرد: شهروندان مازنی می‌توانند با خیال راحت و اطمینان از سلامت مواد پروتئینی بسته‌بندی شده موجود در بازار نسبت به تهیه و مصرف آن اقدام کنند.

گلپایگانی با تاکید بر اینکه با توجه به در پیش بودن فصل سرما متصدیان واحدهای صنعتی باید سیستم های قرنطینه ای را تشدید کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشترک بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با انسان تاکید داریم مرغ مصرفی را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی به صورت بسته‌بندی شده تهیه و در هنگام خرید به برچسب محصول توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: استفاده از دستکش در هنگام شست‌وشو و آماده کردن مرغ  از‌جمله مواردی بوده که شهروندان برای حفظ سلامتی خود به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران، عرضه مرغ زنده در بازار های محلی و فروش انواع ماکیان فاقد هویت در بازارهای سنتی توسط افراد دستفروش را از جمله عوامل پرخطر برای فعالیت این ویروس برشمرد و هشدار داد مردم از خرید مرغ فله و یا مرغ زنده جدا پرهیز کنند.

گلپایگانی یادآور شد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی پیشگیری و کنترل انفلوانزا ، برگزاری دوره های آموزشی برای همکاران دامپزشک و بهره برداران در دستور کار این اداره کل و شورای نظام دامپزشکی استان قرار دارد.

وی در پایان گفت: به همه همکاران ابلاغ شده تا در صورت مشاهده پرندگان با علایم مشکوک به بیماری، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره  دامپزشکی اطلاع دهند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول