اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رمضانی: 15 عنوان از کتب جام‌جم آثار دنباله‌دار صنعت نشر هستند

علی رمضانی در حاشیه رونمایی از آثار جدید نشر جام‌جم گفت: اگر که ما ۱۲۰ میلیون نسخه و ۱۱۱ هزار عنوان از هفته کتاب سال گذشته تا به حال منتشر کردیم فقط تعدادی عنوان وجود دارد که دنباله دار هستند و حتماً ۱۵ عنوان جام‌جم در این لیست هستند.

رمضانی: 15 عنوان از کتب جام‌جم آثار دنباله‌دار صنعت نشر هستند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از شش عنوان کتاب جدید نشر جام‌جم با حضور علی رمضانی مدیر خانه کتاب و ادبیات ایران، مراد عنادی مدیر مؤسسه جام‌جم، نویسندگان و اهالی رسانه برگزار شد.

مراد عنادی مدیر مؤسسه جام‌جم ضمن تبریک هفته کتاب درخصوص عملکرد نشر جام‌جم گفت: انتشارات جام‌جم از سال ۷۹ شروع به فعالیت کرده است و معاونت فرهنگی مؤسسه یکی از وظایفش چاپ و نشر کتاب است. در دوره‌ای که من مدیر شدم؛ گفتند ۱۵ عنوان کتاب چاپ شده است که صرفاً کمی نبوده و بلکه کیفی هم بوده و به همین دلیل است که آثار نشر جام‌جم در دوره‌ای که توجه به کتاب کم است با استقبال خوبی همراه بوده است. طوری که آثار به چاپ‌های متعدد با تیراژ بالا رسیدند. عده‌ای هم نشر جام‌جم را نشر زنده عنوان کردند.

وی درخصوص موضوعات کتاب‌هایی که در این نشر به چاپ رسیدند، اظهار داشت: کتاب‌هایی که به چاپ رسیدند به لحاظ سوژه‌های جذاب، اجتماعی هستند. جام‌جم صرفاً به دنبال سوژه‌های اجتماعی نیست بلکه در حوزه‌های مختلف هم ورود کرده است. سعی داریم حرکت جدیدی را شروع کنیم و به ادبیات حوزه رسانه بیشتر توجه کنیم تا تولید ادبیات شود. در این مسیر سعی می‌کنیم به دنبال یک حرکت جامع باشیم.

۱۵ عنوان نشر جام جم دنباله‌دارهای صنعت نشر هستند

علی رمضانی درخصوص علت آمدنش به مراسم رونمایی ۶ عنوان جدید از نشر جام‌جم را اینگونه عنوان کرد: اگر که ما ۱۲۰ میلیون نسخه و ۱۱۱ هزار عنوان از هفته کتاب سال گذشته تا به حال منتشر کردیم فقط تعدادی عنوان وجود دارد که دنباله‌دار هستند و حتماً ۱۵ عنوان جام‌جم در این لیست هستند. این الگویی که کتاب پس از نشر رها نمی‌شود در جام‌جم وجود دارد و به همین دلیل به این مراسم آمدم و اگر کتاب، کتاب خوبی باشد بلاشک مردم آن را می‌پسندند. امیدوارم نشر جام جم فعالیت خود را ادامه بدهد.

معجزه حاج قاسم تغییر دادن انسان‌هاست

در ادامه مهدی قزلی درخصوص کتاب دوربرگردان که تازه منتشر شده است گفت: کتاب دور برگردان درمورد سلیمان ملاء کاشی است که الان مشهد هستند و متأسفانه نتوانست در این جمع شرکت کند. ملاءکاشی مهاجر افغانی است که در مشهد زندگی می‌کرده و شرور بوده و حتی به زندان هم رفته است وی از آن شرایطی که داشت به فرمانده تیپ امام حسین (ع) لشکر فاطمیون تبدیل می‌شود و به راستی که معجزه حاج قاسم تغییر دادن انسان‌هاست.

مهدی قزلی مدیر نشر جام‌جم خاطر نشان کرد: که کتابی با عنوان بی‌بابا هم که روایت‌هایی از فقدان پدر است در دست انتشار است.

ما نسل سوم از مهاجرین افغان هستیم

در ادامه سید زهیر مجاهد نویسنده کتاب دور برگردان با بیان اینکه برای پیدا کردن سوژه مستند خود به سوریه رفته بود و آنجا با سلیمان آشنا شده بود گفت: ما نسل سوم از مهاجرین افغان به ایران هستیم. ما از پدرانمان گلایه  می‌کردیم با اینکه شما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتید چرا هیچ سندی از حضور شما وجود ندارد. این حوادث گذشت تا اینکه به دهه ۹۰ رسیدیم، که با سیل حضور افغانستانی‌ها در سوریه مواجه شدیم. من سال ۹۴ با کلی مشکلات به سوریه رفتم برای پیدا کردن سوژه مستندم که با سلیمان آشنا شدم او آن موقع فرمانده تک تیراندازها بود این شناخت ماند تا سال ۹۹ که رفاقتمان شکل گرفت و گفت که به من خیلی‌ها می‌گویند زندگی‌ات را می‌نویسیم اما اگر تو قبول کنی همه چیز را خواهم گفت و اینطور شد که این اثر تولید شد.

آنچه که نوشتم نویسندگی نبود بلکه گزارشی از یک زندگی است

در بخش دیگر برنامه عفت جوادی نویسنده کتاب «زندگی پای تخته سیاه» درخصوص علت نگارش این اثر بیان کرد: روز اولی که با مهدی قزلی برخورد کردم، گفتم نویسنده نیستم اما گزارش‌نویس خوبی هستم و آنچه که نوشتم نویسندگی نبود بلکه گزارشی از یک زندگی است. آقا محمود یکی از شخصیت‌هایی است که در داستان نام برده شده است اما درباره‌اش کم توضیح داده شده است. او یک کارگر ساده‌ای بود که می‌گفت در سرازیری‌ام این حرف در ذهنم ماند تا این‌که بازنشسته شدم و من هم در سرازیری بودم. در این سرازیری دوست داشتم کاری برای خودم و جامعه‌ام انجام بدهم و خوشحالم که تصمیم گرفتم این اثر را بنویسم. در این اثر زندگی‌ام را چاشنی اتفاق کردم.

در ادامه محمدکاظم کاظمی نویسنده و ویراستار درخصوص اهمیت سواد ادبی نویسندگان دقایقی را صحبت کرد.

مرضیه اعتمادی نویسنده کتاب «پروانه‌ها گریه نمی‌کنند» که خود نیز مادر یک معلول است درخصوص موضوع کتاب گفت: در این کتاب درخصوص یک دهه زندگی با فرزند معلولم صحبت و همین‌طور ۱۵ روایت از معلولیت‌های مختلف را از زبان دیگران روایت کردم.

حمیدرضا جوانبخت نویسنده کتاب موتور سواران چمران نیز دقایقی را بیان خاطرات و این که هنوز نتوانسیتم کار خوبی برای نسل‌ها انجام بدهیم سخن گفت.

در بخش دیگر برنامه نیز فردین آریش نویسنده کتاب «دوبارگی» که ۱۰ روایت از اعتیاد و رهایی درخصوص اینکه این داستان را هنگامی که قبل‌تر از اثر «ویولن زن روی پل» اثر خسرو باباخانی شد در دست داشتم اما انتشار این اثر عاملی شد که این کتاب را به اتمام برسانم و به ذکر خاطره‌ای که در جنوب شهر تهران برایش رقم خورده بود پرداخت.

انتشار «نان حلال» در این روزها اتفاقی خوب و خوشحال‌کننده بود

در پایان حمیدرضا جوانبخت نویسنده «نان حلال» که با کمک معاونت امور جوانان منجر به تولید شد گفت: انتشار «نان حلال» در این روزها اتفاقی خوب و خوشحال کننده بود. در شرایط فعلی که همه جمع شدن تا ناامیدی را پمپاژ کنند، کتاب خوب و شادابی مثل «نان حلال» و «شریان مکران» یک‌ چهره‌ای ایجاد می‌کند که نگاه‌مان را به آینده برخلاف تصویر سیاهی که الان نشان می‌دهند، می‌سازد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول