اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حجت‌الاسلام نواب: برخورد سعودی‌ها در ارائه خدمات به حجاج قابل قبول نیست

سرپرست حجاج ایرانی از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست که موضوع تعهدات شرکت مطوفین حجاج ایران را از طریق راهکارهای مناسب پیگیری کند.

حجت‌الاسلام نواب: برخورد سعودی‌ها در ارائه خدمات به حجاج قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: ما به عنوان کارفرما باید از حقوق حجاج کشورمان دفاع کنیم و شرکت مطوفین طبق قاعده «المؤمنون عند شروطهم» باید نسبت به تعهدات در حج اقدام کند.

در این جلسه، اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درخصوص پیگیری و نامه‌نگاری‌های دو طرف گزارش داد و تصریح کرد: فهرست خدمات برای انعکاس به شرکت سعودی استخراج شده و قابل پیگیری است و ما درنشست‌هایی که در ایام حج با مسئولان این شرکت داشتیم تأکید کردیم که باید در چارچوب تعهدات عمل شود.

وی گفت: ما بارها گفتیم که به عنوان دریافت‌کننده خدمات باید قدرت انتخاب داشته باشیم و این شیوه که پیش شرط صدور روادید برداشت هزینه‌ها از طریق سامانه مسار است، نشان دهنده برخورد یک طرفه و انحصاری شرکت کشور میزبان، مشروع و قابل قبول نیست.

سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به شرایط برگزاری حج ۱۴۰۱، کاهش بخشی از هزینه‌ها با پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت مطوفین قبل از اعزام زائران به عربستان را سازنده و درعین حال تصریح کرد که دفاع از حقوق زائر وظیفه ذاتی سازمان حج و زیارت است و این سازمان انجام تعهدات را از مسئولین حج عربستان خواهد خواست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با بیان اینکه رویکرد اصلی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری کاهش هزینه‌های حج بوده و خواهد بود، گفت: اولویت در کاهش هزینه‌ها مربوط به ارقامی است که شرکت مطوفین ایران بدون ضابطه و توافق مشخص دریافت می‌کند؛ درحالی که کارگزار باید مطابق نظر کارفرما عمل کند.

برپایه این گزارش، این جلسه با ارائه گزارشی درخصوص طرح ارتقاء سطح ستاد مرکزی اربعین با توجه به بررسی‌ها و آسیب‌شناسی‌های انجام شده ادامه یافت و معاونین و مدیران حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را درباره برخی بندهای آن بیان کردند و مقرر شد که با انجام اصلاحاتی، این طرح برای ارائه در جلسه آینده شورای عالی حج و زیارت آماده شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول