اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کشمکش مردم و مخابرات بر سر نصب دکل/ باورهایی که مانع توسعه می‌شود

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: قطعی موبایل در برخی نقاط از جمله مهدی‌آباد و برون پهنه متوجه مخابرات نیست بلکه خود مردم مقصرند که با باورهای غلط مانع نصب دکل‌های مخابراتی می‌شوند و فونداسیون ایجاد شده توسط نیروها را تخریب می‌کنند.

کشمکش مردم و مخابرات بر سر نصب دکل/ باورهایی که مانع توسعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هومان محمودی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعرفه تلفن ثابت و همراه اول از سال ۸۸ تاکنون تغییر نکرده است، گفت: مخابرات قبلا نهادی دولتی بود اما ردیف و اعتباری نداشت و از درآمدها امورات خود را می‌گذراند و از سال ۸۸ به بخش خصوصی سپرده شده و بدون حمایت دولت همه دستورالعمل‌های ابلاغی را انجام می‌دهد.

مدیر مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای شهریورماه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت جدیدی برای استفاده از خطوط تلفن ثابت اعلام کرده است که این مبلغ در تهران برای تلفنی که کارکردی ندارد ماهی ۲۰ هزار تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در شهرها ۱۰ هزار تومان لحاظ شده و برای روستاها هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: اگر کارکرد تلفنی در مرکز استان زیر ۱۵ هزار تومان باشد مبلغی به آن اضافه می‌شود تا به تعرفه ۱۵ هزار تومان برسد.

محمودی بیان کرد: ۱۵ هزار تومان معادل تماس ۲۴۰ دقیقه‌ای از تلفن ثابت به موبایل یا ۴۴۵ دقیقه تماس خارج استانی و ۳ هزار و ۳۳۳ دقیقه تماس درون استانی است پس به نفع مردم است که از خطوط ثابت خود استفاده کنند.

مدیر مخابرات استان اظهار داشت: قیمت هر خط تلفن اف‌آی‌اچ ۳ تا ۵ میلیون تومان اما این قیمت از طریق مخابرات ۲۲۰ هزار تومان است.

چهارمحال و بختیاری اولین استانی که فیبر نوری را به روستا کشانده است

وی با بیان اینکه اف‌آی‌اچ در بسیاری از نقاط استان از جمله بروجن، سامان، شهرکرد، لردگان و فارسان ایجاد شده است، ادامه داد: با بروز شدن امکانات کمتر شاهد قطعی تلفن، تخریب از طریق آبگرفتگی و سرقت کابل‌ها هستیم و کیفیت فیبر نوری قابل مقایسه با خطوط معمولی نیست و تا کنون ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان فعال شده است که ادامه این روند بستگی به نیاز مردم دارد.

محمودی افزود: مودم فیبر نوری در مخابرات یک میلیون و ۱۰۰ و در بازار یک میلیون ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان است که در حال رایزنی برای خرید اقساطی و یا چکی هستیم.

مدیر مخابرات استان بیان داشت: چهارمحال و بختیاری اولین استانی است که فیبر نوری را به روستا کشانده است و ۲۰۰ شماره تلفن در روستاها دارای فیبر نوری است.

مردم مقصر اصلی قطعی موبایل‌ها هستند

وی اظهار کرد: قطعی موبایل در برخی نقاط از جمله مهدی‌آباد و بروم پهنه تقصیر مخابرات نیست بلکه خود مردم مقصرند که با باورهای غلط مانع نصب دکل‌های مخابراتی می‌شوند و فونداسیون ایجاد شده توسط نیروها را تخریب می‌کنند و پرونده به مراجع قضایی منتقل می‌شود.

محمودی گفت: در برخی استان‌ها دکل مخابراتی در مدارس نیز نصب می‌شود اما در این استان مردم با نصب دکل مخالفت سختی می‌کنند در صورتی که امکانات باید به‌روز شوند و از ۳G به ۴G برسد تا بتوانیم پابه‌پای استان‌های دیگر از اینترنت و خدمات مخابراتی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۷۷ هزار خط تلفن در استان وجود دارد که ۱۰۰ نیرو از آن‌ها نگهداری می‌کنند، افزود: درآمد تلفن ثابت در استان ۸۳۰ میلیون تومان است.

مدیر مخابرات استان با بیان اینکه ۱۲۳ نفر کارگزار در روستاها وجود دارد، گفت: پوشش تلفن همراه در روستاها به ۹۰ درصد رسیده اما ۷۵ سایت تلفن همراه در روستاها فعال است که دارای امکانات ۳G و ۴G نیستند.

ساخت ۴۰ سایت اینترنتی در دست اقدام است

وی بیان کرد: از نیمه سال ۹۹ تا کنون ۱۸۴ مورد اینترنت پرسرعت و ۷۰ سایت جدید به سایت‌های استان اضافه شده و ۴۰ سایت دیگر با تجهیزات ۴Gو ۳Gدر دست اقدام است.

محمودی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷ هزار نفر متقاضی اینترنت همراه و ۶ هزار نفر متقاضی تلفن ثابت بوده‌اند و ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد شده و اکنون این عملیات در روستای کوهرنگ در حال اجرا است.

مدیر مخابرات استان در پایان با اشاره به انتقال خط تلفن ثابت در محله‌ها بیان داشت: اگر جایی ظرفیت خطوط پر شده باشد باید مجدد از شهرداری مجوز گرفت و حفاری جدید انجام داد که همه این موارد هزینه‌بر است از آنجایی که برخلاف واگذاری، جابه‌جایی از تعهدات مخابرات نیست لذا سازمان تنظیم مقررات تعرفه ۱۶۰ هزار تومان را برای این عملیات اعلام کرده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول