اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

جزئیات سامانه تبلیغات امور پزشکی اعلام شد/ پزشکان برای تبلیغات باید مجوز بگیرند

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سامانه تبلیغات امور پزشکی یک سامانه آنلاین است و اعضای سازمان نظام پزشکی کشور بدون مراجعه حضوری می‌توانند در سامانه درخواست دهند.

جزئیات سامانه تبلیغات امور پزشکی اعلام شد/ پزشکان برای تبلیغات باید مجوز بگیرند

شیرین شجاعی مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور درمورد سامانه تبلیغات امور پزشکی با برنامه «روزنه» گفت وگو کرد.

شجاعی در مقدمه گفت: مسئله تبلیغات امور پزشکی سالهاست که در سازمان نظام پزشکی به صورت منظم انجام می‌شد اما به صورت یک سامانه یکپارچه و دارای مجوز مشخص که بتوان آن را پیگیری کرد از سال 1400 به صورت پایلوت راه اندازی شده است.

وی افزود: ما از مردادماه امسال به صورت کاملاً رسمی از این سامانه رونمایی کردیم و از 19 مهرماه هم از آن استفاده می‌کنیم.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه این سامانه فقط برای پزشکان نیست اظهارکرد: کلیه اعضای سازمان نظام پزشکی از پزشکان گرفته تا دندانپزشکان و کلیه رشته‌های عضو سازمان باید از این طریق مجوز تبلیغات بگیرند.

شجاعی تأکید کرد: طبق قانون کشوری و قانون مصوب مجلس در سال 1383، کلیه تبلیغات و آگهی‌ها در زمینه دارویی، آرایشی، بهداشتی و امور پزشکی و سلامت محور باید مجوز سازمان نظام پزشکی را دریافت کنند و در غیراین صورت اجازه تبلیغات ندارند.

وی افزود: این سامانه آنلاین است و اعضای سازمان نظام پزشکی کشور بدون مراجعه حضوری می‌توانند در سامانه درخواست دهند و طبق دستورالعمل، مجوز خود را دریافت کنند.

مدیرکل نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی سازمان نظام پزشکی کشور اضافه کرد: ما این سامانه را به سامانه جستجوی اعضای سازمان نظام پزشکی نیز متصل کردیم تا مردم به راحتی بتوانند از پروانه فعالیت پزشکان و کادر درمان و تاریخ انقضای پروانه آنها مطلع شوند.

این مقام مسئول در رادیو گفت‌ وگو با بیان اینکه سامانه تبلیغات امور پزشکی امکان نظارت مردمی را تقویت می‌کند یادآورشد: افراد با جستجوی عبارت «اعضای نظام پزشکی» در اینترنت می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز و صحت اطلاعات آن‌ها در سامانه دسترسی پیدا کنند و درصورت عدم تطبیق اطلاعات، موضوع تخلف را گزارش دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول