اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خبر خوب| اتمام گازرسانی به دو روستای ساوه قبل از رسیدن فصل سرما

رئیس اداره گاز شهرستان ساوه از اتمام عملیات گازرسانی به دو روستای شهرستان ساوه پیش از آغاز فصل سرما خبر داد.

خبر خوب| اتمام گازرسانی به دو روستای ساوه قبل از رسیدن فصل سرما

عباس اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: عملیات گازرسانی به دو روستای بایخان از توابع بخش نوبران و ملک‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوه پیش از آغاز فصل سرما و با تلاش همکاران به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه این طرح با اجرای بیش از ۱۱ کیلومتر شبکه گاز و نصب حدود ۴۰ انشعاب صورت پذیرفته افزود: در روستای بایخان ۷۳۰۰ متر شبکه گاز و ۲۲ عدد انشعاب با اعتبار بیش از ۱۴ میلیارد ریال انجام پذیرفته است که پس از مدت‌ها ساکنان این منطقه سردسیر در بخش نوبران به گاز طبیعی دسترسی پیدا کردند.

رئیس اداره گاز شهرستان ساوه بیان تصریح کرد: در روستای ملک‌آباد در بخش مرکزی شهرستان نیز ۳۷۰۰ متر شبکه گاز و ۱۸ عدد انشعاب با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال انجام پذیرفته است که این امر باعث بهره‌مندی حدود ۱۷ خانوار ساکن در این چند روستا از نعمت گاز طبیعی شده است.

اکبری با بیان اینکه گازرسانی به این دو روستا باعث صرفه‌جویی حدود هشتاد هزار لیتر از فرآورده‌های نفتی مورد استفاده ساکنان می‌شود خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این دو روستا سطح پوشش گازرسانی به روستاهای سطح شهرستان بیش از ۹۸ درصد شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ساوه پوشش گازرسانی شهری ۱۰۰ درصد و روستای بیش از ۹۸ درصد می‌باشد خاطرنشان کرد: این مهم با اجرای ۱۶۸۰ کیلومتر شبکه و بیش از ۳۶۰ ایستگاه و ۹۸ هزار انشعاب صورت پذیرفته است که این اقدامات مجموعاً باعث گازرسانی به بیش از ۱۱۵ هزار مشترک در سطح شهرها و روستاهای شهرستان و گازرسانی به ۱۵۲ روستا شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان ساوه در ادامه با اشاره به شروع فصل سرد بر لزوم رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان گفت و با بیان اینکه لازم است خانواده‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند افزود: اگر هر مشترک بتواند فقط به میزان یک مترمکعب در شبانه‌روز صرفه‌جویی کند حدود یک‌صد و بیست هزار مترمکعب گاز صرفه‌جویی خواهد شد.

اکبری افزود: سهم بالای هزینه‌های انرژی در اقتصاد خانواده را نمی‌توان نادیده گرفت لذا بهترین و مطلوب‌ترین روش کاهش هزینه در بخش گاز طبیعی خانوارها را می‌توان بهینه کردن مصرف گاز طبیعی دانست.

وی همچنین از مدیران ادارات و دستگاه‌ها خواسته تا وسایل گرمایشی سازمان‌های تحت امر را یک ساعت قبل شروع ساعت اداری روشن و یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری خاموش نمایند و در تعطیلات آخر هفته و سایر تعطیلات از خاموش بودن سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره گاز شهرستان ساوه با بیان اینکه با نصب وسایل گرمایشی بعضاً شاهد بروز تلفات جانی نیز هستیم گفت: خانواده‌ها در هنگام نصب بخاری حتماً از اتصالات گاز اطمینان حاصل کنند و قبل از روشن کردن بخاری خروجی دودکش‌ها را بررسی کرده و در صورت انسداد حتماً نسبت به رفع آن اقدام و از کلاهک‌های H شکل استفاده کنند.

اکبری عنوان کرد: در نصب دودکش از اجرای پیچ و خم‌های زیاد و استفاده از زانوی زیاد خودداری شود، از گذاشتن لوله‌های بخاری در ظروف آب جداً خودداری شود و در صورتی که شعله‌های آتش آبی نباشد باید آن را جدی گرفت زیرا این نقص ناشی از نرسیدن هوای کافی به بخاری است و احتمال خفگی وجود دارد.

وی از شهروندان ساوجی خواست در صورت بروز هرگونه مشکل اعم از افت فشار، قطعی گاز، حوادث و... در اسرع وقت با مرکز پیام این شرکت به شماره تلفن ۱۹۴ تماس حاصل کرده تا همکاران این شرکت در اولین فرصت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول