اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای بیش از 50 سند همکاری بین شرکت‌های گردشگری ایران، تاجیکستان و ازبکستان

کمیته توسعه گردشگری تاجیکستان از امضای اسناد جدید همکاری بین شرکت‌های گردشگری و هتل‌های این کشور، ایران و ازبکستان خبر داد.

امضای بیش از 50 سند همکاری بین شرکت‌های گردشگری ایران، تاجیکستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در همایش منطقه‌ای در زمینه توسعه گردشگری که در شهر دوشنبه برگزار شد، بین شرکت‌های گردشگری و هتل‌های ایران، تاجیکستان و ازبکستان توافقات جدید همکاری به امضا رسید.

در نمایشگاهی که در آغاز این همایش برگزار شد، محصولات دستی صنعتگران تاجیک، فرصت‌های گردشگری و وضعیت خدمات شرکت‌های گردشگری این کشور به نمایش گذاشته شد.

«محمدتقی صابری»، سفیر ایران، «ارگش شاه‌عصمت‌اف»، سفیر ازبکستان و «تاج‌الدین جوره‌زاده»، رئیس کمیته توسعه گردشگری تاجیکستان از این نمایشگاه بازدید کردند.

میهمانان این همایش توسعه زیرساخت‌های مدرن و ارائه خدمات گردشگری تاجیکستان را رضایت‌بخش ارزیابی و مبنای اصلی توسعه توریسم در این کشور را ارائه فرهنگ ملی، آداب و رسوم، غذاها و نوشیدنی‌های ملی، تاریخ و میراث فرهنگی غنی مردم تاجیک عنوان کردند.

در نتیجه ملاقات‌های حضوری بین شرکت‌های گردشگری و هتل‌های سه کشور ایران، تاجیکستان و ازبکستان بیش از 50 سند همکاری به امضا رسید.

پیش از این در حاشیه برگزاری همایش مذکور در محل یکی از هتل‌های شهر دوشنبه سومین اجلاس کمیسیون فنی در زمینه توسعه گردشگری تاجیکستان و ایران با مشارکت هیات جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان کمیته توسعه گردشگری، وزارت و نهادهای کشور، هیات رسمی وزارت میراث فرهنگی ایران، هیات وزارت گردشگری و میراث فرهنگی ازبکستان، نمایندگان شرکت‌های گردشگری خارجی، انجمن و شرکت‌های گردشگری داخلی شرکت کردند.

در جریان این جلسه فرصت‌های تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های گردشگری و تعامل چندجانبه، جستجوی راه‌های جدید توسعه روابط و ارتقا همکاری‌‌های گردشگری به سطح جدید کیفی بررسی شدند.

هیأت جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مندی خود برای تقویت همکاری‌ها برای توسعه زمینه‌های مختلف گردشگری، از جمله گردشگری تاریخی، فرهنگی، محیط زیستی و سلامت، ابراز کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول