اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حکم سبز قاضی خواف برای معدن متخلف/ رفع آلودگی حوزه برداشت و کاشت گونه‌های مرتعی به جای حبس

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف گفت: قاضی دادگاه کیفری خواف مدیرعامل یکی از معادن پلاسری خواف را به‌جهت آلودگی محیط‌زیست و به مخاطره انداختن سلامت عمومی مجرم شناخت اما با تعلیق حبس ۶ ماهه، رای به رفع آلودگی حوزه برداشت مواد معدنی، کاشت گونه‌های مرتعی و انجام خدمات رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد داد.

حکم سبز قاضی خواف برای معدن متخلف/ رفع آلودگی حوزه برداشت و کاشت گونه‌های مرتعی به جای حبس

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، سعید شفیعیان اظهار کرد: پس‌از صدور اخطاریه‌های قانونی و مهلت اعطایی جهت رفع مشکلات زیست‌محیطی و در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست از یکی از معادن پلاسری خواف، مدیرعامل معدن مذکور به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف افزود: قاضی با تعلیق دوساله مجازات حبس مدیرعامل شرکت مذکور و در اجرای آیین‌نامه مجازات اسلامی رای به رفع آلودگی در حوزه برداشت مواد معدنی داده و علاوه بر کاشت گونه‌های مرتعی به انجام خدمت رایگان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از طریق در اختیار قرار دادن ادوات معدنی نظیر کامیون و لودر وی را مکلف کرده است.

شفیعیان با بیان این خبر از واحدهای صنعتی و معدنی خواست نسبت‌به انجام تعهد ایجاد فضای سبز و احیای محدوده‌های برداشت‌شده با توجه به فصول مرطوب سال اقدام کنند.

لازم به ذکر است مجموعه کانسارهای سنگان در وسعتی به طول بیش از ۲۰ کیلومتر و عرضی حدود ۱۰ کیلومتر، به تنهایی ۳۰ درصد ذخایر سنگ آهن کشور را تشکیل داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول