اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دانش‌بنیان‌های بخش کشاورزی نمایشگاه برگزار می‌کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین «نمایشگاه جامع و بین المللی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه‌سازی» از یکم تا چهارم آذرماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی استان با حضور ۶۵ شرکت و مجموعه دانش بنیان برگزار می‌شود.

دانش‌بنیان‌های بخش کشاورزی نمایشگاه برگزار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: توسعه کشاورزی مستلزم به وجود آوردن شرایطی مناسب برای وقوع آن است تا فرصت‌های مطلوب در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: پی افکندن زیر بناهای فیزیکی مناسب، به وجود آوردن و تاسیس زیر بناهای اجتماعی لازم برای تقویت کشاورزی و تعیین قیمت‌های مناسب جهت محصولات کشاورزی از جمله این شرایط است.

وی ادامه داد: «نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها، سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه‌سازی» نقش ارزنده و مهمی در تبادل اطلاعات فنی- بازرگانی و آشنایی صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست‌اندرکاران با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی‌نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور و استان ایفا می‌کند. 

برزگر بیان داشت: توسعه بخش کشاورزی با تمامی ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های مترتب به آن فرآیندی نیست که در کوتاه‌مدت و بدون تدوین و اجرای برنامه‌های اصولی و صحیح محقق شود.

وی افزود: در همین راستا پنجمین «نمایشگاه جامع و بین‌المللی ماشین‌آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه‌سازی» از یکم تا چهارم آذرماه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی استان با حضور ۶۵ شرکت و مجموعه دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: این نمایشگاه به مهم‎ترین بخش‌های کشاورزی نظیر تامین مواد خام و اولیه مورد نیاز صنایع بالادستی، تامین نیروی کار، مصرف تولیدات سایر بخش‌‏های صنعتی از قبیل کودها و سموم شیمیایی و ماشین‌آلات کشاورزی، ارزآوری برای استان و تامین مالی سایر بخش‎های زیربنایی می‌پردازد. 

وی گفت: نمایشگاه ماشین‌آلات یک رویداد علمی و دانش‌بنیان است که تلاش می‌کند با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان به ارتقای دانش و نقش آن در توسعه کشاورزی استان کمک می‌کند، روش‌های علمی را بیش از پیش جایگزین روش‌هایی غیرعلمی کند.

برزگر افزود: از آنجایی که کشاورزی دانش‌بنیان فرایند تحقیق و نوآوری را فرایندی دائمی و پیوسته می‌داند و به اهمیت به کارگیری دانش و فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی آگاه است پس چاره‌ای نداریم تا برای بهره‌وری بیشتر در بخش کشاورزی به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم و به ویژه کشاورزان استان رایگان خواهد بود، گفت: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی ترویجی برای کشاورزان همراه با اعطای گواهینامه معتبر آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول