اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ساعتی با دهه هشتادی‌ها/ وقتی «منطق» بر «احساس» غلبه می‌کند!

دهه هشتادی‌هایی که امروز در تیررس جنگ نرم دشمن هستند، در حالی «منطق» را بر «احساس» برتری داده‌اند که رسانه‌های سعودی و انگلیسی، همچنان آنها را امید خود برای براندازی نظام اسلامی توصیف می‌کنند.

ساعتی با دهه هشتادی‌ها/ وقتی «منطق» بر «احساس» غلبه می‌کند!

خبرگزاری فارس- سمنان: این روزها حتماً در شبکه‌های اجتماعی یا رادیو و تلویزیون‌های فارسی‌زبان خارج از کشور با روایت‌های متعددی از اتفاقات برخی مدارس کشور مواجه شده‌اید؛ روایت‌های همراه با چاشنی «بزرگ‌نمایی»!

رسانه‌های بیگانه در پروپاگاندای فراگیر و وسیعی تلاش کردند تا مدارس کشور را ناآرام جلوه دهند و با پخش ویدیوها و تصاویری از برخی اتفاقات در فضاهای آموزشی، تمام تلاششان را به کار گرفتند تا هدف غایی خود را در ایجاد ناآرامی در مدارس به مردم القا کنند.

البته بدیهی است که در اوج تبلیغات انبوه رسانه‌های فارسی‌زبان انگلیسی و سعودی، تحریک برخی نوجوانان و دانش‌آموزان برای صورت دادن اتفاقاتی در مراکز آموزشی نیز ممکن شده باشد؛ همان معدود رخدادهایی که برای مدت‌ها دستمایه هیجان‌آفرینی و تحریک قشر محصل کشورمان شد.

رسانه‌های بیگانه در پروپاگاندای فراگیر و وسیعی تلاش کردند تا مدارس کشور را ناآرام جلوه دهند

دستگاه شایعه‌پراکنی معاندان نظام اسلامی، از شایعه و دروغ‌پردازی در سطح وسیعی بهره گرفت تا مراکز آموزشی، از مدارس گرفته تا دانشگاه‌های کشور، را به کانون آشوب‌ها و اغتشاشات تبدیل کند.

پخش تصاویر و ویدیوهای تکراری در قالب اعتراضات دانش‌آموزی حتی در روزهای تعطیل و پنجشنبه‌ها که مدارس کشور بنا بر قانون تعطیل هستند و القای اینکه آشوب در مدارس به راه افتاده است و ادامه دارد، تاکتیک نخ‌نمای رسانه‌های سعودی و انگلیسی بود که البته خیلی زود برملا شد! 

اما با گذشت چندین روز از ناآرامی‌های ساخته دشمن در کشور، این روزها در اکثر محافل و مجالس، «منطق» جایگزین «احساس» شده است و وقتی پای عقلانیت و منطق در میان باشد، صحنه با آنچه دشمنان ملت ایران ترسیم می‌کنند، بسیار متفاوت خواهد بود.

می‌دیدیم که اغتشاشگران جان مردم را به خطر می‌اندازند!

امروز همان دانش‌آموزانی که شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور به‌طور گسترده قصد داشتند تا آنها را پیاده‌نظام خود در ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور نشان دهند، حرف‌های منطقی قابل‌تأملی دارند.

«ابوالفضل قربان»، دانش‌آموز کلاس دهم رشته ریاضی و فیزیک در دبیرستان شریعتی سمنان است که در گپی با خبرنگار فارس می‌گوید: فرهنگ در جامعه یکی از مهم‌ترین مسائل است که در همین اواخر؛ اکثر بنیان‌های آن زیر پا گذاشته شد و شاهد انواع و اقسام بی‌فرهنگی در کشور بودیم.

وی عقیده دارد: امنیت یکی از مهم‌ترین پایه‌های یک کشور و جامعه است و وجود امنیت، باعث می‌شود مردم در آرامش به سر ببرند؛ ولی با این اوضاع نابسامانی که در روزهای گذشته در کشور دیده می‌شد، امنیت کشورمان خدشه‌دار شده بود.

تاکتیک‌های نخ‌نمای رسانه‌های سعودی و انگلیسی خیلی زود برملا شد!

این نوجوان دهه هشتادی می‌گوید: پلیس و دولت سعی کردند تا امنیت قبل را به کشور بازگردانند و برای همین، یگان‌های ویژه و نیروهای امنیتی وارد عمل شدند؛ گرچه با محبت با مردم برخورد کردند؛ اما باید با اغتشاشگران برخورد جدی‌تری می‌داشتند.

قربان می‌گوید: پیامبر رحمت، حضرت محمد مصطفی (ص) که فرستاده خداوند متعال هستند، می‌فرمایند هر کس که مردم را به راه راست را هدایت کند، ثواب بسیاری خواهد داشت و با همین روحیه، اگر مأموران نیروی انتظامی می‌دیدند که اغتشاشگری خشونت به کار می‌برد، ابتدا با خوش‌رویی و محبت با او رفتار می‌کردند تا به راه راست هدایت شود؛ اما وقتی می‌دیدیم که جان مردم به خطر می‌افتد، انتظار داشتیم پاسخ قاطعی به عاملان آن داده شود.

دانش‌آموزان روی یک کلمه تفاهم عمومی دارند: «امنیت»!

نمی‌دانیم چرا برخی راه خشونت را در پیش گرفتند!

گرچه فضای مطالبه‌گری و نقد در میان نوجوانان و نسل جدید همچنان برقرار است و البته این رویه اگر در مسیر صحیح هدایت شود، می‌تواند کارکردهای سازنده‌ای نیز داشته باشد؛ اما نوجوانان و دانش‌آموزان حرف‌های جالب دیگری هم دارند.

«متین طاهری‌اجدادی»، دانش‌آموز دیگری است که به خبرنگار فارس می‌گوید: خداوند متعال برای راهنمایی ما انسان‌ها، پیامبران را فرستاد تا مردم را به راه درست و راست هدایت و در جامعه امنیت جان و مال انسان‌ها را برقرار کنند.

وی ادامه می‌دهد: خداوند پیامبران الهی را برای ما فرستاده تا مردم را به محبت کردن به یکدیگر تشویق کنند و از خشونت بازدارند؛ اما نمی‌دانیم چرا برخی در روزهای گذشته باز هم راه خشونت را در پیش گرفتند!

نوجوان دهه هشتادی: پلیس و دولت سعی کردند تا امنیت قبل را به کشور بازگردانند

این نوجوان سمنانی عقیده دارد: ما با اطاعت از امر خداوند و عمل به دستورات پیامبران رحمت می‌توانیم در جامعه‌ای سالم با مردمانی عاشق در کنار هم زندگی کنیم و نباید به سمت آشوب و ناامن‌سازی جامعه برویم.

طاهری‌اجدادی بیان می‌کند: جامعه‌ای امروز موفق است که مردم با توکل به خدا و عمل به دستوراتش زندگی کنند؛ خداوند متعال محبت را در دل تمام مردم ایران قرار داده تا به خدا توکل و این صفت را در خود تقویت کنند و باید بدانیم که مشکلات با صبر و خواستن درست حل می‌شود.

وی تصریح می‌کند: جامعه آرام و امن باعث رشد و پیشرفتمان می‌شود؛ ما خداوند متعال را شکر می‌کنیم که پیامبران الهی و تعالیم اسلامی و دینی را فرستاد و امروز حکومتی اسلامی داریم تا راه درست را بشناسیم و به بیراهه نرویم.

حرف‌های جالب نوجوانان امروزی باید شنیده شود!

اقتدار در برخورد با اغتشاشگران لازم است

از طرفی، همین نوجوانان و دانش‌آموزان از نیروهای امنیتی می‌خواهند تا پاسخ خشونت آشوب‌طلبان و خشونت‌ورزان را با اقتدار بدهند و نگذارند تا آرامش و امنیت کشور خدشه‌دار شود.

«علیرضا ناظریه»، دانش‌آموز کلاس دهمی دیگری است که به خبرنگار فارس می‌گوید: در روزهای اخیر، برخی افراد رفتارهای خشونت‌آمیز داشتند و امنیت جامعه را به هم ریخته بودند و تقریباً همه مردم از دست این افراد گلایه‌مند و از شرایط ایجادشده ناراضی هستند.

وی گفت: متأسفانه عده‌ای از افراد با کوچک‌ترین حادثه‌ای که در کشور رخ می‌دهد، بسیار جوزده می‌شوند و طبیعی است که بخش دیگری از مردم نیز وقتی آنها را عامل ناامنی خود می‌بینند، جوابشان را می‌دادند.

این نوجوان عقیده دارد: یک‌سری از مردم این روزها نزد بزرگان و مسؤولان می‌روند تا شاید راهکاری داشته باشد که رفتارهای زشت و خشونت‌آمیز در جامعه جلویش گرفته شود.

نمی‌دانیم چرا برخی در روزهای گذشته باز هم راه خشونت را در پیش گرفتند!

ناظریه بیان کرد: در تاریخ هم خواندیم که وقتی مردم در این شرایط پیش پیامبر اسلام (ص) می‌رفتند و مشکلشان را می‌گفتند، ایشان راهکاری که ارائه می‌داد، این بود که سعی کنید با خشونت‌طلبان بسیار بامحبت برخورد کنید و اگر هدایت نشدند، مثل خودشان برخورد کنید.

وی ادامه می‌دهد: نمی‌شود در جامعه با هر کسی که ناامنی ایجاد می‌کند، کاری نداشته باشیم و گرچه نمی‌خواهیم جواب خشونت را با خشونت بدهم، اما اقتدار در برخورد با اغتشاشگران لازم است.

نوجوانان: قدردان مدافعان امنیت ایران هستیم ...

از پلیس انتظار داریم!

دهه هشتادی‌های هوشیار امروز در عین حال، از تلاش پلیس برای برقراری امنیت و آرامش در کشور قدردانی می‌کنند و می‌گویند که سپاسگزار خدمات شبانه‌روزی مدافعان امنیت ایران هستند.

«امیرحسین پارسا»، دانش‌آموز دیگر سمنانی است که به خبرنگار فارس می‌گوید: حضرت محمد (ص) پس از رسیدن به پیامبری، مردم زیادی را به دین اسلام دعوت کردند؛ اما از میان آنها تنها اندک نفراتی حاضر به پذیرش آن شدند.

وی تصریح کرد: جامعه آن زمان پر از خشونت شده بود تا اینکه خداوند متعال، قرآن را بر پیامبر نازل کرد و باعث شد که روشنایی و فروغ در امور به وجود بیاید و افراد بیشتری جذب اسلام شوند.

همه ما سپاسگزار خدمات شبانه‌روزی مدافعان امنیت ایران هستیم

این نوجوان سمنانی عقیده دارد: برخی افراد در روزهای اخیر اما به تعالیم دینی و اسلامی توجه نکردند و از این‌رو، به جامعه  آسیب‌ زدند طبیعی است که در این شرایط، مسؤولان وظیفه دارند از جان و مال مردم نگهبانی کنند.

پارسا بیان کرد: با تلاش‌های فراوانی که انجام شد، امنیت دوباره به مردم و جامعه برگشته است و مردم دوباره به زندگی عادی خود برگشته‌اند و امیدواریم این شرایط ادامه‌دار باشد.

وی می‌گوید: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است که با مفسدان جامعه قاطع برخورد کنید تا برای دیگر مردم درس عبرتی باشد و ما از پلیس انتظار داریم با کسانی که جامعه را ناامن می‌کنند، به‌طور جدی برخورد کنند.

ما همه مدافعان حرمِ ایرانیم ...

این واقعیت‌ها را هم نشان دهید...

به هر تقدیر، امروز نوجوانان و جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان پویا، فعال، باانگیزه و البته مطالبه‌گر کشورمان، گرچه در شقوق مختلف مطالبات، خواسته‌ها و حرف‌هایی دارند که باید شنیده شود و مورد توجه قرار گیرد؛ اما در کنار همه این‌ها، واقعیت بیرونی دیگری هم وجود دارد و آن هم خواست آنها برای تثبیت امنیت و آرامش در کشور و برخورد با هرگونه اغتشاش و ناامنی است.

اینکه نسل جوان امروز کشورمان برای همه پاسداری‌ها و حفاظت‌ها از مردم، قدردان پلیس و نیروهای امنیتی هستند، واقعیتی مشهود است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

گرچه این واقعیت غیرقابل خدشه هرگز از سوی شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، نیروهای چندملیتی معاند نظام اسلامی که در این دستگاه‌های عریض و طویل شاغلند و ایادی داخلی و خارجی که مزدوران دلارهای سعودی هستند، نشان داده نمی‌شود؛ اما هرگز نمی‌توان آن را در جامعه ایران امروز کتمان کرد.

پایان پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول