اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار رئیس سیا با مدیر سرویس اطلاعات روسیه

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه رئیس سازمان سیا با مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیدار داشته، گفت او درباره هرگونه استفاده احتمالی از تسلیحات اتمی به مسکو هشدار داد.

دیدار رئیس سیا با مدیر سرویس اطلاعات روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع شامگاه دوشنبه از دیدار مخفیانه «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با «سرگئی ناریشکین» مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیداری محرمانه داشته است.

یک سخنگوی کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر گفت که برنز در دیدار با ناریشکین که در آنکارا انجام شده، درباره هرگونه استفاده احتمالی از تسلیحات اتمی به مسکو هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی درباره این دیدار توضیح داد: «او در حال انجام هیچ مذاکره‌ای به هیچ شکلی نیست. او درباره پایان دادن به جنگ در اوکراین صحبت نمی‌کند. او پیامی درباره عواقب هرنوع استفاده از سلاح اتمی توسط روسیه و خطر افزایش تنش‌ها به توانمندی‌های راهبردی مخابره کرده است».

به گفته وی، برنز در دیدار با ناریشکین که اولین نشست چهره به چهره مقامات عالی‌رتبه روسیه و آمریکا از ماه فوریه و بعد از آغاز جنگ اوکراین است، درباره پرونده آمریکایی‌های بازداشت‌شده در روسیه نیز صحبت کرده است.

طبق این گزارش، سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: «ما پیش از انجام شدن این سفر، به اوکراین خبر داده بودیم. ما قاطعانه به اصول بنیادین خود پایبندیم؛ اینکه هیچ چیزی درباره اوکراین بدون اوکراین نخواهد بود».

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین به رسانه‌ها گفته بود که دیدار محرمانه‌ای بین مقامات روسی و آمریکایی در آنکارا انجام شده و از ارائه جزئیات بیشتر درباره آن خودداری کرده بود.

این در حالی است که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن با بیان اینکه گفتگوهای سیاسی و همکاری‌ها با آمریکا حتی در موضوعات مورد انتفاع دو طرف هم از بین رفته، گفته بود کارکنان سفارت روسیه نیز تهدید می‌شوند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول